Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTL är släppt!!
<<   1, 2
3430 besök totalt
Björn Klang
Stockholm
Här sen Okt 2003

Nillet skrev:
Varför fuska? Då blir ju spelet kortare....

Vi spelar alla racingsimulationer av olika anledningar. Jag finner personligen inget nöje i att spela mot AI så pass mycket som man måste göra om man vill vinna bilarna.

och johan. Hade missuppfattat, hittade inget fusk, men är övertygad om att det bara är att ändra lite i player mappen. Första jag gjore när jag installerat spelet va att lägga till min gamla spelarprofil från demot för att få rätt inställningar. Plötsligt ägde jag de tre demobilarna. Därav drar jag slutatsen att det bara är att skiva till lite i nån fil.

Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

Björn Klang skrev:
Jag finner personligen inget nöje i att spela mot AI så pass mycket som man måste göra om man vill vinna bilarna.

Exakt.

Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Jag spelar för utmaningens skull och därmed ser jag ingen mening i att fuska. Dessutom får man erfaranhet med alla bilarna. Tur att alla inte är som jag...

Jag klarade av Stage A igår. Det var svårare att få en bra kvaltid i racen med brittiska bilar. I racet var det enkelt att vinna... Av någon anledning fick jag snabbare tid med låg slutväxel och massor med övervarvning på de långa rakorna. Men det håller kanske inte att köra så i lopp med mer än 5 varv.
Köpte på mig Elan och mk2-Jaggan men jag vet inte varför. De går väl att sälja igen.

Någon som har koll på om det finns dåligt väder i GPL?

Skall kanske tillägga att jag kör i Semi-Pro som är näst svåraste.

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Så nu har jag också skaffat GTL....Ska prova lite nu i helgen!

Team Swedish Racing Mates
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Tusan oxå! Jag hann inte få mitt innan helgen .

Vad är det för banor med då? Ringen? Några svenska?

NS BTG: 9.10.21

Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Bilarna är helt enkelt skit bra tycker jag. Ljudet överlag mycket bra. Körkänslan superb. Jag kan inte påstå att jag är någon större fantast av karriär delen. Det är lite trist, men man får bita i det sura äpplet och köra några rejs så man får ihop lite pengar. Det behövs ju inte mer än 120tusen kredits så kan man handla det mesta, utom de låsta bilarna.

Jag är ganska säker på att det kommer komma fram koder för att låsa upp bilar och banor.

Westfield SE
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Fredrik C skrev:
Tusan oxå! Jag hann inte få mitt innan helgen .

Vad är det för banor med då? Ringen? Några svenska?

Enligt Ian Bell, från SimBin, så kommer det komma en pressrelease ang, som han hintade skulle gälla just, ringen. Jag hoppas på en patch typ GTR 24H Spa, fast GTL oldtimers 24H på ringen. Vi får se vad som händer.

Westfield SE
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

Det är ett ypperligt spel, om ni frågar mig. Fantastisk grafik, ljudet är grymt bra och känslan perfekt. Visst, det finns lite minus också som buggar och gammal nätkod (GTR-koden och inte nya rFactor).

Men helt klart värt inköp.

Vad jag saknar är (förutom ett fusk för alla bilar ) svenska bilar (Volvo Amazon, PV, ylande Saab 96:or osv) och fler mickeymouse-banor. Dessa bilar hade passat mycket bättre på Knockhill, Brands Hatch, Falkenberg, osv än på stora F1-banor som Hockenheim osv.

Men det finns en hel del roliga "nya" banor (som inte finns i GTR dvs) som Zolder, Mondello osv.

Nuvarande favorit - DeTomaso Pantera på Zolder, mumma det!

GTL är släppt!!
<<   1, 2
3430 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande