Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1606 besök totalt |
Fart på Gelleråsen?
Satt och kollade på det mindre bra motorprogrammet Autobahn där Jenna Brorsson körde Carrera GT på Gelleråsen, hon sa att farten innan bromsningen i slutet av rakan var 220km/h. Bör inte en sån bil gå fortare där? Det jag har att jämföra med är min M3:a som gjorde ca 185km/h där med sugmotor på 260hk samt så körde jag en Honda CBR1000RR (1000 kubiks sporthoj på ca 180hk) då var man uppe i 250km/h innan bromsningen. Hur fort åker ni som har snabba bilar där? _________________ Jonas Edling |
||||
Eeehh, 250 låter gööör mycket! Iofs på mc och där har jag ingen koll, men 220 med en Carrera GT verkar rimligt. Vi loggade 232 km/h på tidskvalet i sista GTR SM som kördes på Gelleråsen 2003 i vår Porsche GT3 RS -01.
_________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||||
Hon pressade knappast de sista metrarna heller, då hon såg ut att ömsom kolla på mätaren och ömsom in i kameran, om det nu var "livefilmat". Med en svindyr gatbil vill man nog inte chansa och bromsa lite senare...
Jag tycker f.ö. att hon klarade sig bättre som programledare än de vanliga programledarna... ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Jag har 220 på mätaren (kollat på video) inför trösen, tror att jag har ca 350 - 360 hk
220 i Carrera GT låter lite. Jag såg Jenna köra på Gelleråsen för 3 veckor sedan med en Carrera GT, hon tog det väldigt lugnt inte alls samma "gå på" stil som när hon kör Carrera Cup. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Hmm, var inte detta i klippet där hon testade om 0-200 gick på under 10 sekunder från början av rakan?
Då borde väl det bli mer än 220 med fart ut på rakan? |
||||
De är loggat från en ADL För att få all den infon som är på den bilden behöver man hjulsensorer (gärna flera för att kompensera för hjulspinn osv) G-sensor, lapbeacon, växelindikering, givare på bromsen och så TP sensor. Men för att bara få en få en bild på banan med hastigheter behöver man hjulsensorer,G-sensor och lapbeacon. _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1606 besök totalt |