Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Önskar lite bilråd..
<<   1, 2
2621 besök totalt
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005

köp mini`n och bytt mot min alfa 75ts...du få extra hjul och den har tom gula dämpare...

Da Nang
Här sen Okt 2004

om du vill veta hur snabb en mini kan bli på bana så kan jag tala om för dig att den kan hålla en S60 challenge bil bakom sig på sturup i all fall
Finns gott om uppgraderingsgrejor till dem. Dalhems har massor till mini tydligen.
Det är en bekant till mig som nyligen införskaffat en sådan årsmodell -64, han testade den på Sturup i går (söndags) och han tyckte den var kul att köra. 700kg/127hk pinnar på bra på våra små svenska banor..

Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Läste inte så noggrannt om du skall tävla eller inte. Undersök annars vilka klubbar som har många och bra evenemang t ex BMW, Porsche, Honda, Alfa klubben............. Dvs välj inte en alltför udda bil för då finns det risk att du inte får köra så mkt.

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
RasmusF
Skåne / Kristianstad
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Skulle bara säga att jag har bestämt mig med bilvalet. Mer eller mindre iaf =) Så här ser det ut nu..

BRUKSBIL BANBIL

1) Opel Astra GSi ------------

2) Honda Civic Mini

3) MX5 ------------

Så vill helst ha Astra men det är ju nästan omöjligt att hitta en fräsch och välvårdad bil.. De flesta jag tittat på är sönderkörda. Så kommer troligen bli en Honda Civic (nya karossen) eftersom den drar ca: 0.6 l/m och sen en mini som drar en kopp/milen Men kommer lägga mest tid på mini..

Tack för alla råd
Citera
V. Frykholm
Sthlm
Här sen Apr 2004

RasmusF skrev:
Tack för alla råden.

Volvo 740 är ju tunga som sagt, men är mer orolig att baken flyger ut så lätt. Som sagt väger inte mycket där. Men när vi snackar om vikt så låg ju Martin Lundkvist stripp740 på 1 297 kg raceklar. Men då var ju denna också rätt rensad om man säger så.

Tror E30 318is har en tjänstevikt på 1230 kg.

Önskar lite bilråd..
<<   1, 2
2621 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande