Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 12774 besök totalt |
Jag som trodde att Mera Motor upplevdes bättre nu eftersom konkurransen blivit....usel. HAR verkligen Mera Motor blivit bättre? Ja, borglund är ju defenitivt bättre än Mattson, men det betyder för den sakens skull inte att Borglund är bra-det är så torrt så torrt så jag måste hälla i mig starköl för att stå ut.
![]() Nej, snart så orkar jag inte ens slötitta på TV,och det är ju iofs bra-så kan man göra något nyttigt ist.(Som att se på video ![]() _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||
Såg Petter o XXX diskutera sportbilarnas vara på Autobahn och håller faktiskt med litet...Sportbilar är orimliga/onödiga...
![]() Ja, iofs om man ska flasha med stålar eller glida till korvmojjen då är original OK. Men, en sportbil måste vara byggd för att gå snabbare än en standardbil, va? Då kan den inte ha standarddäck, det är ju orimligt. Det ska greppa duktigt. ![]() Den måste ha riktigt styvt chassi så att det går att fläska runt en racerbana med full kontroll, va? ![]() Den måste vara maximalt vässad för att kapa tiondelar. ![]() ....alltså bygger man till slut en racerbil av sin orimliga sportbil!!! Det bara blir så.. ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||
Jag brukar säga att en sportbil är en bil vars enda syfte är att köras.
Däremot säger jag inget om hur den körs. Om man köper en sportbil för att ligga och mysåka i lugn takt på vackra småvägar är det OK med mej. Om man köper den för att flänga runt racerbanor så fort det bara går är det också OK. _________________ Johan Rådlund |
||
tycker denna tråden är onödig, programmet behöver inte diskuteras, det suger!
![]() jag har sett det en gång och det var inget bra ![]() säger som ngn här i tråde sa, jag står hellre i garaget! _________________ Johan Kampf ----------- BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil |
||
Var det nån som såg programmet i söndags?
Daniel Carlsson (stavas det med "C" eller "K"? Jag har iaf för mig att det är "C") provkörde Mattias Narins Audi Urquattro. Mattias var inte sådär superimponerad efteråt...Bifogar citat från www.nordicaudi.com: (Mattias har godkänt att detta läggs ut på nätet) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ämne DK leker Urquattro [Sv: a3tsq] [Svara] Postad av mrBOND Datum 2005-10-17 20:15 Jag har frågat Mattias, och det var ok att jag berättade lite av det som gjorde honom besviken. För det första kom DK till platsen med ett självbelåtet flin och var stöddig redan från början. Det första han sa när han såg bilen var: "-Vafn.. är det ingen Sportquattro???" "-Sportquattron var ju den första quattron som kom!" (och så hade han info om sportquattro med sig som han printat från nätet) -Nej.. Urquattron kom först.. Sportquattron kom inte förrän -84, dessutom är det en Urquattro du har "önskat" som drömbil. (han hade ingen koll..) och Mattias sa till honom att om dom skulle hitta någon Sportquattro i Sverige skulle ägaren säkert inte låna ut den till honom. Efter en stund insåg han att han hade fel, och skulle ta sig an bilen. Ingen hade då sagt något om att den var ACE-preppad, utan bara att original hade 200hk. Från första sekund laddade han fullt med bilen. Alla växlar gick i på varvstoppet. Inte ens på "transportsträckorna" runt banan lät han motor eller bromsar vila. Fullt hela vägen. Han var ute o lekte i gräset när han inte kunde få upp den på ställ?? Lille DK.. det är ingen WRC-bil på grusväg... Som alla kunde se körde han fullt för att sedan bara slå av motorn. Han körde utan hjälm. Han låste upp hjulen vid inbromsningar. Tom inne i depån gick den på varvstopp. och inte ett tack till Mattias när han lämnade Falkenberg efter ganska många timmar. Dessutom var det inget att ha när han kört klart... Han var bara där för att leka lite.. helt klart... Vi pratar om en privat entusiastbil.. det är ju skillnad om Kanal 5 lånar en Ferrari från generalagenten. Resultat blev att han bromsade sönder R-däcken ner på väven. (visserligen inte nya däck, men ändå) Bromsarna var slut.. (nere på metallen) Så tänk en extra gång innan ni lånar ut era ögonstenar till något liknande... När Joppe körde min i Motorjournalen gick det väldigt lungt o fint till. (iofs ett annat upplägg) Han bjöd på middag, och var väldigt personlig när vi pratade runt bordet. Credit! Jag säger detsamma.. var är Motorjournalen?? ..:: mrBOND ::.. AUDI urquattro 20V -90 Project sportquattro 20V -85 www.sportquattro.nu --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- om ni frågar mig så tycker jag att det är väldigt nonchalant av Daniel Carlsson att behandla en lånad bil på det sättet. Bilen är privatägd, killen som äger den är såvitt jag vet inte miljonär,utan lägger ner en försvarlig del av sin lön för att få den som han vill ha den... Bara en så sak som att dra den till varvstoppet gång på gång på gång är enbart onödigt, och att sen låsa upp alla fyra däcken i tre-fyra sek för att få en "häftig" inbromsning i depån, för att i samma sekund som bilen fått stopp-innan motorn ens hunnit ner på tomgång ![]() Jag känner verkligen med bilägaren i det här fallet, han lånade ut bilen till ett produktionsbolag för att dom ville göra ett inslag med en erkänt duktig förare som ville provköra sin drömbil på en avstängd bana-och han provkör den som om han hade stulit den ![]() Att dom inte ersätter däck och bromsslitage är på sätt och vis förståeligt, när grejorna är begagnade från början. Å andra sidan så tror jag inte att bilägaren i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig att han inte skulle få ut en spänn när han inte kan köra bilen hem pga att den inte längre är körbar... om inte Kanal 5 hade lånat bilar från medlemmar av NA tidigare med samma respekt för privatägda saker tror jag inte att situationen hade uppstått, men det förtroendet är ju tyvärr förbrukat. I mina ögon skulle det vara OK att låna ut bilen till Motorjournalen Crew-där varmkörs det innan det gasas, och det gasas med förstånd. Jag vet inte om jag tycker att det tillför så mycket med "actionsekvenserna" heller ![]() Är det jag som är konstig, men på ren svenska tycker jag att det är ett djävla sätt!(Förlåt om jag upprepar mig ![]() _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||
Vet inte, försökte hitta info på www.kanal5.se utan att lyckas. Letar jag på rätt ställe ![]() Länk till "provkörningen" av Urquattron hittar ni här: http://www.kanal5.se/templates/strea _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||
Jag förstår inte riktigt dom där 2 som håller på med low-ridern. Är det ironiskt gjort eller på allvar
![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
Wow, dagens avsnitt är ett nytt lågvattenmärke. Norrlänningen är i LA och bevisar för folk att han inte fattar ett skit om bilar och lowridermupparna leker Lars Norén. Det är så synd att det är så ont om bra motorprogram att man ändå förnedraar sig med den här smörjan bara för att stilla abstinensen... FY FAN VILKET SKIT!!!
![]() _________________ Björn Ek AlfaRomeo Alfetta 1976 Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia |
||
Nä, men kanske som en halstablett i en hink skit, en uppfriskande detalj men långt ifrån tillräckligt för att göra anrättningen tilltalande. ![]() _________________ Björn Ek AlfaRomeo Alfetta 1976 Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 12774 besök totalt |