Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: MK Indy -04 | 2 besök senaste veckan (7456 totalt) |
Jag tänkte härmed presentera mitt lilla projekt i garaget.
I början av december 2003 så beställdes ett kit från MK Engineering i UK på en MK Indy, väntetiden var hela 2 månader så under den tiden hann jag fixa iordning garaget och putsa lite på delarna som skulle sitta i bilen. 11 februari dök äntligen det stora paketet upp som en försenad julklapp Direkt in i garaget och redan samma kväll satt golvplåten på plats och ramen vändes Drygt 1½ månad senare (slutet av mars) så skulle hjärtat in i bilen. Röd och fin som motorn är passar den bra i en svart bil. 26/4 så gjordes första SFRo besiktningen. Den genomfördes utan några problem Sen kom den bedrövliga sommaren som tillät en hel del dagar och nätter i garaget. Jag jobbade på febrilt för att kanske hinna med att köra något under sommaren 2004. Entusiastisk som var så bokades t.o.m en reg besiktiningstid in SBP den 21 augusti. Behöver knappast tillägga att jag fick skjuta upp den tiden 2ggr innan man äntligen stod där med godkänt protokoll 20/9 så var det så äntligen dags för 2:a SFRo besiktningen. Det blev ett litet äventyr med tanke på att bilen aldrig varit uppe i högre fart än 40-50km/h på gatan utanför garaget. Min SFRo-gubbe tryckte till med gasen ordentligt och passerade 120km/h efter en lagom kort tid Naturligtvis så regnade det lite lätt denna dag och avsaknaden av vindruta gjorde sig påmind. Det blev även denna gång. Glad i hågen så tog vi Indyn till Tullinge den 26/9 på Se7en days och fick äntligen köra bilen lite mer avancerat. 2 dagar senare var det dags för reg. besiktning här i Västerås. Tyvärr fick jag 4 anmärkningar som gjorde att jag fick återkomma den 14 oktober till dom. Denna gång så klarade jag det, jag hade gått i mål Jag var även tvungen att prova vinterföret med den . Det var en aning kallt vid tillfället Nu står den i garaget för uppgradering och uppsnyggning och väntar på våren. Eventuellt så ser ni bilen nere på Elmia i påsk. Lite fakta: Ram: MK Indy Motor: Ford Pinto 2.0 med katalysator Kylare: Nissan Micra Generator: Hyundai Tank: egentillverkad Stolar: Cobra Roadster 7 Framlysen: MC Baklysen: Land Rover Defender Instrumentering Smiths Telemetrix Hela projektet ska kunna ses på http://www.westeras.com senare. Just nu strular jag lite med webbhotellet |
||
tackar
Motorn är än så länge original. Jag har ännu bara hunnit med 10 mil med den, så jag vill se att den funkar ordentligt innan jag modifierar den. Men planer finns Kostnaden hamnade strax under 70' Kunde kommit billigare om jag använt billigare delar som t.ex instrumentering, däck, stolar osv |
||
ok...
Ja det är väl bäst att prova så allt funkar innan man trimmar och grejar. Då blir det mycket bil för pengarna.... Jag trodde det var dyrare men då förstår jag varför det är så många som bygger sjuor! _________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||
|
||
Senaste bilden på min bil. Inte mycket ändrat utan mest putsat inför Bilsports mässa på Elmia i påsk.
Ni ser min bil tillsammans med andra i Locostswedens monter B02:17 [/b] |
||
Fler bilder finns på min hemsida www.westeras.com
|
||
|
||
Det måste ha blivit väldigt populärt att fota med cisterner som bakgrund, om man surfar runt på nätet så hittar man väldigt många bilar med den bakgrunden. Är det ngt speciellt med just cisterner....eller?
Gillar dock huvudobjektet väldigt mycket-när jag blir stor ska jag också bygga en! (Det innebär ju att jag har hur många år som helst på mig, jag är ju bara 33 än så länge ) _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||
Det är väl det mest spännande att ha i bakgrunden här i västerås |
||
Med ett materialintyg från tillverkaren så gick det galant |
||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: MK Indy -04 | 2 besök senaste veckan (7456 totalt) |