Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 49742 besök totalt |
Vet du vilka årsmodeller de satt på, alt artikelnummer? Är det till att gå in på närmaste fårdsäljare, eller har Ekonomen samma saker för mindre pengar? Ledsen att jag lånar din tråd Gripenland ![]() Det är visst bara fälgarna som skiljer den från en vanlig seven ![]() ![]() nej jag är inte alls avundsjuk... inte alls... Visste du att, viktmässigt sett, går det ungefär tre av dina bilar på min bil ![]() |
||||
I princip alla Transit, utom de nyare ![]() ![]() Knata in på mekonomen och be dem plocka fram, har de inte på lagret kan de ta hem, och de har kataloger med data i. |
||||
![]() Helt klart på top 10 listan över bästa födelsedagspresenter som jag fått! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Tycker det verkar lite overkill med hydraullyft, själv lyfter jag bilen med spaktalja ![]() |
||||
Jo, fast jag lyfter ju min bil i körbart skick med spaktaljan ![]() |
||||
Re: fälgar
Kanske det ![]() ![]() En fälg med däck väger 12 kg. _________________ //Mattias Gripenland |
||||
haha.. ja motor 130 kilo + låda 47 kilo så det pallar nog lyften för...
![]() sedan bakaxel vlovlo 1031 väger 59 kilo.. utan skivor,ok och olja... ![]() men jag tror liften tar 500 kilo så det klarar sig ändå.. ![]() Kul att se att ditt bygge går lika fort framåt som mitt.. ![]() ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||
Haha! ![]() ![]() Fast den senaste månaden har jag varit i garaget varje ledig stund ![]() Fast jag har bara jobbat med den blivande dragbilen... _________________ //Mattias Gripenland |
||||
Ja, den ska gatreggas. Nej inte med dom fälgarna. Jag har inte hittat gatlegala däck som är breda nog... Målet är att den ska vara ute till sommaren. Fast det målet hade jag förra vintern oxå ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||||
Inget vidare ![]() Men efter att totalt ha tappat all motivation i ett år är jag nu på G igen! Helt plötsligt blev jag jättesugen på sjuan igen ![]() Nu kan jag knappt jobba för att jag bara har byggplaner i huvudet ![]() Stay tuned för uppdateringar! _________________ //Mattias Gripenland |
||||
|
||||
Kul att du kört igång igen ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 49742 besök totalt |