Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 14337 besök totalt |
Tackar ![]() Film kommer snart. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
En film på när jag körde http://drift4fun.se/Filmer/SDS_2_Dri
_________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
_________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Tackar ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Här kommer en film när jag körde Swedish Drifting Series deltävling #3 (10/9). Ca:8min och 62.3MB http://www.drift4fun.se/Ascona_SDS3.
_________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Tackar Kristian ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
tuff ascona!
En liten fråga, vilka krängare har du på din bil? om du har ascona original så byt till Manta GSI krängare, det gör sjuk skillnad för krängningen, framförallt bak! Fråga: Såg att du skulle köpa h&rs racingfjädrar senare, får jag köpa dina vanliga H&r som du har nu? MVH Erik "Ascona 400" _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Tackar ![]() Kör med original krängare nu(Har precis börjat bygga väghållning) Bra tips hade inte tänkt på att mantan har "Värre" krängare,Ska använda H&R sänksattsen på min andra ascona eller manta så tyvär ej till salu. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
OK det är lungt! Jag bytte mina krängare och som sagt, sjuk skillnad! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
He he nää,Blir så på alla Ascona/Manta B när man sladdar hårt ![]() Tanken står ju upp bakom sätet så det finns inget skvalpskydd mot tanklocket där av bensin spillet på sidan av bilen. Edit:Ska fixa dit ett hojj tanklock i vinter,så ska det inte spillas några av dom dyra dropparna ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Inget problem om man har en sjyst packning på tanklocket
![]() Själv hade jag en kadetttank med motsvarande montering i min gammla A-ascona, fast med tanklocket inne i bagagutrymmet, och där var det inga problem med spill ![]() |
||||
Du sladda inte för dåligt då? ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Funderar om man skulle montera den här i vinter
![]() ![]() och IC från en SAAB 900T16. oljekylare Opel Calibra. 2st tryckvakter som styr den extra soppan vid laddtryck. En Bosch bypass ventil (SAAB 9000 Turbo) Mina ursprungliga planer var att montera en helt annan motor,men vintern kommer inte att räcka till alla project som ska fixas + att man ska bli pappa igen i vår ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
gillar din driftbil
![]() de blir nog fint med 2.4turbomotor, jag antar att de skulle bil en c20xe annars? tyckte att jag såg en sån på en bild tidigare? //Driftade med vit breddad manta i Västerås _________________ //Gustav Karlsson Kör:Bmw 325i Bygger: Opel Commodore |
||||
Tack ![]() c20xe:n sålde jag förra sommaren,hade tänkt att stoppa i en SAAB 9000 llt -96-98 motor men kostnad för allt skulle bli lite för hög just nu(Ca 8-9000:- för bara motorn) + att jag hade samlat på mig alla turbo prylar förra våren till 2.4:an (Skulle kört turbo i sommras). och så är ju inte vintern så lång som man tror ![]() Ska ju få ihop min Manta B med 2.6liters 6:a och mata 50-75hk Lustgas nu i vinter. Asconan ska ju få vila nu i vinter så Mantan får bli vinter sladd bilen ![]() Blir det någe trim på din Manta då?? _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
okej de låter ju intressant med sexa och lustgas i en manta
![]() jag har också samlat på mig lite prylar till min motor dock blir de bara lite lagom sugtrimmning lättat svänghjul. balanserad vevaxel. planad och portad enem topp. 104 graders kamaxel. 40/45 ventiler. dubbla ventilfjädrar. Extraktor grenrör 4-2-1 Dom grejerna har jag som ska i i vinter tänkte jag, skulle dock behöva lite hårdare fjädring på mantan för att den ska gå bra att drifta med som de är nu så välter den ju nästan i kurvorna ![]() letar även efter ett nytt projekt har nämligen blivit helt såld på Kadett c Coupe ![]() ingen som vet nån som har en sån står? ![]() _________________ //Gustav Karlsson Kör:Bmw 325i Bygger: Opel Commodore |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 14337 besök totalt |