Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1162 besök totalt |
Niklas Karlsson i Carrera cup Shanghai?
Niklas har tydligen placerat sig bra i kvalet i Japan, men vad är det för tävling? Finns någon hemsida? ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||
Carerra cup är suportklass till f1 om jag inte är helt ute och cyklar.
Edit: Hitta detta: http://www.carreracup.nu/ , kanske var där du läst dock? _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||
Re: Niklas Karlsson i Carrera cup Japan?
osså är han ju från Valla oxå ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
Du har naturligtvis rätt. RBC-Lars har snackat med teamet som var på väg att "göra Shanghai". ![]() EDIT: Nu på rätt plats i världen... _________________ Jörgen Eriksson |
||
Ja, lycka till då. Träffade Niklas K nyligen då vi körde carrera cup bilarna med Podium på Gelleråsen och fick mig en pratstund.
om jag inte minns fel så tror jag det va 1an och 2an som fick ut och prova lyckan i antingen Shanghai eller kanske Maccau, eller var det Maccau nästa år ![]() Den dagen körde Niklas som bäst på 1.08 något, jag fick som bäst 1.12.07 vi färskingar fick dock bara köra tio varv ![]() För de som inte kört en carrera cup bil kan jag säga ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Tydligen inblandad i en incident på 2:a varvet och tvingades bryta.
Tråkigt att höra.... _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
Angående hur och varför (deltagandet alltså...) så är det så här:
Ettan, tvåan och trean i årets Carrera Cup Scandinavia får som pris en start i årets final i den tyska cupen, som går i samband med DTM-finalen på Hockenheim nästa helg. Roos, NK och Flash således, sen har Alx fixat en egen anmälning också (vi tänkte också ställa upp men tyskarna ville ha 20' bara för att få parkera bilen i deras tält ![]() ![]() NK har själv fixat spons på att deltaga både i Shanghai, och i årets början Malaysia, i Carrera Cup Asia som kör supportrace för F1 bara vid dessa tillfällen, till skillnad från Supercupen som är support vid alla F1-lopp. Vanhanen degar själv för han tyckte det skulle vara kul att köra i Kina! ![]() ![]() Så var det med det... _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1162 besök totalt |