Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Kan man köpa Schuberth hjälmar i Sverige?
1773 besök totalt
OAK
Östersund
Här sen Aug 2005

Trådstartare

Hej alla!

Snell 95 börjar ju fasas ut och när jag kollade min Arai sist fann jag förstås att den hade den märkningen.

Dags att byta hjälm med andra ord!

Funderade på en Arai GP5, då jag bara har goda erfarenheter av Arai. Men kom att tänka på Schuberth, de hjälmarna verkar ju väldigt fina, men man vill ju prova först. Känns dumt att beställa hjäm från Tyskland, bara för att Schumi åker märket.

Så är det någon som vet om de finns i Sverige, är det någon som har erfarenheter?

MVH
Jonas

PS. Om någon vill köpa en mycket fin Arai Gp4K, som endast gått tre Radical tävlingar och en karttävling så hör av er, pris kan vi nog komma överens om. Den är lackerad, men neutral utan namn och sponsorer.

Stockholm
Här sen Mar 2003

Kanske vore intressant att även kolla av Stand21...?? Finns ju lite rejsa-kopplingar där liksom, Johann (Johan Nimmersjö) respektive undertecknad och givetvis www.schwedenkreuz.se.

Jag kunde givetvis redan på denna plats ge dig tusen och en anledning att istället köpa Stand21, men det skulle vara att paja din tråd och dessutom troligen inte förenligt med god ton, varför jag istället får rekommendera dig att; För mer info, gå till www.stand21.se.

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Yamahacenter i Helsingborg hade igår en Schubert hjälm i Schumacher design & mc-stil -ej bilracehjälm

OAK
Östersund
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Peter Gutniak skrev:
Kanske vore intressant att även kolla av Stand21...?? Finns ju lite rejsa-kopplingar där liksom, Johann (Johan Nimmersjö) respektive undertecknad och givetvis www.schwedenkreuz.se.

Jag kunde givetvis redan på denna plats ge dig tusen och en anledning att istället köpa Stand21, men det skulle vara att paja din tråd och dessutom troligen inte förenligt med god ton, varför jag istället får rekommendera dig att; För mer info, gå till www.stand21.se.

Tack för tipset, Stand 21 har ju gott rykte vad gäller overaller och annat... Du får förresten gärna paja min tråd och delge mig dina erfarenheter...

Stockholm
Här sen Mar 2003

Jag skulle väl rekommendera dig att prata med Johan Nimmersjö, som råkar vara proffs på Stand21 prylar. Jag skickar dig ett PM med hans kontaktuppgifter.

Själv har jag bara goda erfarenheter av Stand21's grejor, speciellt underställen som är en fröjd att rejsa i. Hjälmarna känns bekväma, iaf den F21 Air Force som jag använder.

Det som är speciellt med Stand21 är väl annars att samtliga prylar måttanpassas till just dig, vilket är trevligt med tanke på att det är väsentligt att grejorna sitter bra. Särskilt om man vill slippa huvudvärk...

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003

För att paja tråden ännu mer-fast det kan ju iofs vara av ganska allmänt intresse:
Hu går modellanpassningen till? Skickar man måttangivslser? Får man en hink med formguck skickat hem som man får stoppa skallen i och sen skicka tillbaka? (Inte helt seriöst, förlåt)
Kort sagt-om man bor norr om Stockholm, hur funkar det?

Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
burgass
Täby
Här sen Jun 2004

Här har du en Shuberth också fast betydlig billigare
Modelen heter HJC AR11 och kostar $400 i USA
[/img]

Stockholm
Här sen Nov 2002

Tobbe... skrev:
För att paja tråden ännu mer-fast det kan ju iofs vara av ganska allmänt intresse:
Hu går modellanpassningen till? Skickar man måttangivslser? Får man en hink med formguck skickat hem som man får stoppa skallen i och sen skicka tillbaka? (Inte helt seriöst, förlåt)
Kort sagt-om man bor norr om Stockholm, hur funkar det?

om du inte har möjlighet att komma till oss i Stockholm eller till ngt av de race vi besöker så går det att få hjälmen modellanpassad genom att du mäter omkretsen på ditt huvud samt skickar foton på huvudet tagna framifrån, bakifrån samt från sidan med din beställning. Om det mot förmodan änåd inte skulle bli perfekt så kan vi/du byta ut kuddarna med stoppning i hjälmen så det blir perfekt.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

borje skrev:
Här har du en Shuberth också fast betydlig billigare
Modelen heter HJC AR11 och kostar $400 i USA
[/img]

Det där är väl en HJC och inget annat?
Tung som fasen är den också, 1600 g, och den är inte godkänd för HANS! thumbs down
Citera
Allmänt banåkaforum
1773 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande