Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Laga Logitech Momo racing
<<   1, 2
3517 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Cawwa skrev:
Nisse977 skrev:
.... // ... Vad är det för pedaler som finnmotion har??...

http://www.finnmotion.com/ står det mesta ...

Det verkar vara hyffsad leveranstid på dessa pedaler....hehe

Vad tog du för några Cawwa? 2- eller 3-pedalers varianten??

Team Swedish Racing Mates
Citera
Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004

Jag har aldrig kört något annat än två-pellers så det fick bli det nu oxå. Men som sagt leveranstiden ... uuhhaaaa.
Killarna jobbar ju enbart på sin fritid så det är klart att det tar lite tid, men nu börjar jag bli rejält sugen ... . Det är inte så himla kul att harva runt med halva gasutslaget, lite svårt att vara finkänslig då ... hehe

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Kör du med DXTweak2?? Den kan ju fixa till så att 80% gas blir 100% i spelet. Känsligheten blir ju dock lite mindre...

http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm

Citera
Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004

Jodå jag använder den men som sagt det är känsligheten som är problemet.

Mer tråkiga nyheter: http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=201095
Hoppas verkligen dom hittar nånstans att kunna tillverka grejjerna.

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

hmm ja jag står ju också i den kön, får se vad som händer får väl spara under tiden så kanske man har råd med andra pedaler, kanske kan fixa rabatt genom jobbet nånstans

Boxholm
Här sen Sep 2004

Jag har den röda momon o den har varit felfri tills nu.
Fick problem med gaspoten, riktigt frustrerande..
Den ger inget utslag förren vid ca 30% gas..

Plockade isär pedalstället o tog ut "aset" (potensiometern)
Sen åkte jag till elfa för att köpa en ny, men det gick inte..
o de sa "finns den inte i vårat sortiment tror jag det blir svårt att få tag i en" >

Men det finns potar med samma värden, dock är de mindre..
Köpte en för 30spänn för att prova iaf. Den är 20,3mm i diameter, "momopoten" är 23mm
Den kommer kanske inte hålla så länge heller, för infästningen till pedalen från poten är i plast..
Men men, ska bli kul o se om det funkar iaf..

Är det någon som vet hur man får tag i en "orginalpot"?

Hässleholm
Här sen Dec 2004

Pelle.D skrev:
Jag har den röda momon o den har varit felfri tills nu.
Fick problem med gaspoten, riktigt frustrerande..
Den ger inget utslag förren vid ca 30% gas..

Plockade isär pedalstället o tog ut "aset" (potensiometern)
Sen åkte jag till elfa för att köpa en ny, men det gick inte..
o de sa "finns den inte i vårat sortiment tror jag det blir svårt att få tag i en" >

Men det finns potar med samma värden, dock är de mindre..
Köpte en för 30spänn för att prova iaf. Den är 20,3mm i diameter, "momopoten" är 23mm
Den kommer kanske inte hålla så länge heller, för infästningen till pedalen från poten är i plast..
Men men, ska bli kul o se om det funkar iaf..

Är det någon som vet hur man får tag i en "orginalpot"?

Logitech har ju en väldigt bra support! Så mejla / ring dom om du inte gjort (förstod det som om du inte har de...)
Citera
Pelle.D
Boxholm
Här sen Sep 2004

Nej, det har jag inte.. tack för tipset!

[/quote]

Logitech har ju en väldigt bra support! Så mejla / ring dom om du inte gjort (förstod det som om du inte har de...)[/quote]

Härnösand
Här sen Jun 2005

ok..

Nu har jag testat den omtalade tejp-lagningen. Först provade jag med krymp-tejp men första gången lade jag på lite för mycket tejp. Resultatet blev att pedalen gick för trögt och ville inte åka tillbaka till 0-läge. Vid försök nr 2 så tog jag bort lite tejp och det blev något bättre men inte speciellt lyckat ändå.

Nu skruvade jag isär och kollade för en tredje gång och såg att tejpen mer eller mindre hade trasats sönder. Så jag kan inte rekommendera krympslangs-tejp till detta då den verkar vara lite för mjuk och dessutom lite för tjock.

Jag har nu testat vanlig el-tejp ist och det verkar glida lite bättre ialf... Jag har inte längre någon spikning men känslan i pedalen känns fortfarande lite skum... Detta beror förmodligen på att jag slarvade lite med att smörja den nu iom att jag inte har något lämpligt fett tillgängligt. Ska testa att smöra lite mer framöver...

Hur länge det håller återstår att se... jag är dock aningens skeptisk att tejpen håller speciellt länge.. Nästa gång kanske jag provar med något annat.

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Cawwa: Har du fått någon leverans än??

Cawwa skrev:
Jag har aldrig kört något annat än två-pellers så det fick bli det nu oxå. Men som sagt leveranstiden ... uuhhaaaa.
Killarna jobbar ju enbart på sin fritid så det är klart att det tar lite tid, men nu börjar jag bli rejält sugen ... . Det är inte så himla kul att harva runt med halva gasutslaget, lite svårt att vara finkänslig då ... hehe

Citera
Björn Klang
Stockholm
Här sen Okt 2003

Niklas Maravic skrev:
Cawwa: Har du fått någon leverans än??

Som jag har förstått det så har inte Finnmotion längre några lokaler att tillverka pedalerna i, därav sker det knappt några (alternativt inga) leveranser över huvud taget. Läste att de va på jakt efter ett nytt ställe. Om de skulle hitta ett skulle de börja producera för fullt, inte bara pedaler utan även andra sim-relaterade produkter. Men annars skulle de lägga ner thumbs down

Synd, behövdes verkligen några som dem.

Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004

Jo precis. Verkar lite kört om jag tolkar det rätt. Får nog börja snegla på lite andra pellar. Vill ju helst ha ECCI's men det blir så orimligt dyrt att ta hit dom. Ska kika på Speed7 om det blir några pengar över efter hjul ...

Pioneerman
Hässleholm
Här sen Dec 2005

Vad kostar (om man nu hade lyckats få tag på de) finnmotions pedalerna, 3pedalersversionen då...

Laga Logitech Momo racing
<<   1, 2
3517 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande