Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Licensfråga
753 besök totalt
M-S-R

Här sen Nov 2003

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Licensfråga

Hejsan!Vet inte om frågar hör hemma här,men det finns säkert någon här som vet hur det ligger till med licenser från SBF.

Det är så att för 6-7år sedan så va jag codriver i en rallytävling,fixade ett intyg på att jag hade gått en teorikurs så jag kunde tävla med debutlicens..va inga problem o vart skitkul!

Sedan fick jag licensen efter debuten,,både codriver & förarlicens,löste ut licensen,sedan lade jag av med motorsport thumbs down Har dock haft licensen vilande i 5år så nyligen fick jag ett brev från SBF.Det stod att om jag inte löser ut licensen för 2005 innan årets slut så slutar den att gälla,måste alltså betala 500:- för att ha licensen vilande i 5år till,känns dumt att skita i det oxå eftersom man inte vet vad man gör senare i livet så en licens kan ju va bra att ha då..

Men,det jag undrar är att om jag skiter i att betala den så att den förfaller,måste jag då "gå om" teorikurse och debutera igen?Kanske finns man med i ett register på SBF så att man kan förnya den trots att den inte är vilande?

Jag har ingen aning om licensen gäller enbart för Rally eller andra grenar?

Hur tycker ni att jag ska göra,är ju trots bara 100:-/år för att ha den vilande..Jag vet att jag är snål,jag bor i Småland;)
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Din licens gäller enbart för rally, och om du inte betalar måste du göra om alla prov den dag du vill ha licens igen. Så det är klart att du ska hosta upp femhundringen!

Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004

ja du måste gå om kurserna och debutant tävling

Citera
Allmänt banåkaforum
Licensfråga
753 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande