Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1774 besök totalt |
Initiala kostnader?
Satt och funderade lite på hur mycket det skulle kosta att hyra in sig i ett team för att köra ett rejs. Jag menar då inte själva kostnaden som ju självklart är beroende av bil, klass, känningar i teamet osv utan det jag menar är: Vad får man tänka sig att ge för personlig skyddsutrustning, vad måste man ha, vad bör man ha, vad kan man vara utan initalt men bör skaffa senare? och vad kan man skippa helt? Köpa nytt eller begagnat? fyll gärna på med relaterad information _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||
Är du helt nollad vad det gäller personlig skyddsutrustning så innebär det att en investering kring 10k väntar. Väljer man att köpa det absolut billigaste (som ändå är godkänt) kan man kanske spara någon tusing.
Även begagnade grejer kan sänka kostnaden något men iaf jag har en inbyggd spärr mot att köpa begagnade skydd, vad har dom varit med om?? _________________ /Kristian Elisson |
||||
Jag plockade ihop lågpris från min "leverantör" och hamnade på ca 8500kr.
overall 3140:- Handskar 590:- Skor High 1180:- Balaklava 215:- Nomex Underställ 1100:- Nomex Sockar ca 150:- ?? Peltor P6 Hjälm ca 2200:- ?? Köper man hela kittet så borde det gå att pruta en del tycker jag. Ett tips kan vara att kolla om det finns tex overaller med FIA86 certifiering i lager. Borde vara mycket billigare och fullt godkänd för svensk clubracing tror jag. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Tips på M&M Motorsportshop
![]() Vi köpte hela vår uppsättning hos dom för runt 6500 kr Hjälm går ju att ha den s.k RACE hjälmen, ca 700 kr Mvh Toni http://www.motorsportshop.nu Dock bara första sidan men ring och prata med Markus han är trevlig ![]() |
||||
Det är deras prislista jag har hämtat mina priser från. Dom säljer prylar från LICo (brasse prylar från SPARCo) _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
overall funkar att köpa beggad.... underkläder är väl mysigare med nya ![]() ![]() |
||||
Verkar ju inte oöverkommligt på något sätt, gäller bara att få tiden att räcka så jag hinner jobba lite vid sidan av skolan (men de som lägger schemmat vill verkligen inte att man jobbar) så ska man nog kunna komma ut på banan
![]() Annars så får jag börja skriva önskelista inför jul ![]() _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||
Det är inte bara prylar från Sparco utan det är dessutom sparco som producera dom. Vem vill betala för riktiga sparco prylar när man kan köpa samma pryl för ett lägre pris... ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1774 besök totalt |