Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Åka racingstol till jobbet?
<<   1, 2, 3
4843 besök totalt
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Har sparco evOII i bilen. Sitter utmärkt, även vid långkörningar. (ringen nonstop)
Har tom. lyckats sova i stolen i två timmar på en parkering i Danmark. (ringen onestop)
Ett fällbart underrede funkar inte som man tänkt sig. Stolen slår i taket direkt.

/janne

Jan Nagy
Citera
Mattias Österberg
Saltsjö-Boo
Här sen Maj 2004

Jag har en extra kudde som jag lägger i stolen när min sambo skall köra efterssom hon är mycket kortare än jag. Då kommer hon upp ett par centimeter och ser jättebra. Det fungerar jättebra och hon kör gärna bilen både på gata och bana med den kudden i.

Porsche 993 C2 -94
Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad]
Citera
Peter D
München
Här sen Aug 2003

Är det i sig tillåtet med en fast monterad skalstol i en tvådörrars bil? I Tyskland måste bilen registreras om som tvåsitsig. Därmed är det förbjudet med baksätespassagerare.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Peter D skrev:
Är det i sig tillåtet med en fast monterad skalstol i en tvådörrars bil? I Tyskland måste bilen registreras om som tvåsitsig. Därmed är det förbjudet med baksätespassagerare.
om man har en förutsägbar besiktningsmyndighet med rimliga regler (TÜV?) så låter det rimligt att förbjuda baksätespassagerare (rejält svårare att evakuera bilen). Har man lotterimyndigheten som besiktare så vet man aldrig vad de säger.

Allmänt banåkaforum
Åka racingstol till jobbet?
<<   1, 2, 3
4843 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande