Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1290 besök totalt |
Regler vid köp utomlands?
Hej! Detta är kanske fel del av forumet att fråga! Jag har hittat ett företag i tyskland som säljer karosseri delar till min gamla 02a! Dom delarna jag eventuellt skulle beställa skulle gå på 850 euro incl VAT. Men hur blir det när man får hem grejorna? kommer tullarna kräva att man skall betala skatt på det igen eller någon rolig tull avgift? Blir ju inte direkt något litet gulligt paket utan blir nog en pall! ![]() ![]() MvH //Bylund _________________ Christian Bylund Bylund Automotive AB Svensktillverkade bromsbänkar. |
||
Re: Regler vid köp utomlands?
Kolla regler på http://www.tullverket.se/se/Privat/h _________________ Magnus Bengtsson |
||
Se bara till att tyskarna debiterar dig en faktura med tysk mvst(=moms=VAT=Mehr Wehrt Steuer)
vilket blir 16%, då slipper du betala svensk moms på 25%. om de debiterar dig utan 16% mvst så skall du egentligen betala svensk moms på 25% OM du är registrerad för moms med ett svenskt momsregistreringsnummer. Om du inte är registrerad så kan du skita i det, det är "tyskarnas" problem s.a.s. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
Så om jag fatta rätt! Handla som privat person och inte som företag... ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
Lite intressant att efter nästan 10 år med i gemenskapen att man måste förklara fortfarande att det är bara att handla så som om man är hemma. Säljer företaget mycket till Sverige (någonstans över 200kkr) så ska det betalas svensk moms istället för tysk (italiensk, spansk, finsk, engelsk, fransk o s v) men det behöver man inte bekymra sig om som privatperson. Det ska det säljande företaget hålla koll på. Köper man däremot utifrån EU som exempelvis Norge så tillkommer det moms. Ingen tull ifrån Norge då de är med i Efta (det gäller 'normala' varor).
_________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||
oj här har det kommit mycket information!
Tack så mycket för all hjälp ![]() konstiga dolda avgifter. Man blir lite nervös att man ska få ett paket och få betala dubbelt så mycket som det var tänkt att det skulle kosta! ![]() ![]() Får se om man köper delar till räcern eller en bärbar dator att surfa rejsa på ![]() MvH \\Bylund! _________________ Christian Bylund Bylund Automotive AB Svensktillverkade bromsbänkar. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1290 besök totalt |