Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1289 besök totalt |
VDo instrument, hur är kvalitén på dessa nu för tiden?
Kikat runt lite på nya instrument till fartmonstret, kikade för ett tag sedan på vanliga VDo vision instrument som jag tycker är prisvärda och känns i alla fall som dom är av god kvalité. Hur står dom sig mot andra märken i dagsläget, finns ju trots ganska mycket att välja från, Biltema och Realcars bling serie kanske inte direkt det jag tänkte på, men mot tex Racetech, Autometer mfl. Vad har ni för åsikter, skit samma om dom är vita, gröna i kolfiber eller med blinkande ljus, enkla med bra kvalité är det viktigaste. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Är mycket nöjd med mina hittils. Verkar stämma bra och har skön belysning. Vad mer kan man önska av en mätare? Känns som ett lyft jämfört med de billigaste mätarna.
Det som är lite dåligt med Vdo är att givare inte ingår. Iofs har många bilar Vdo orginal. På min bil var det bara vattentempen som inte stämde. Oljetryck och oljetemp funkade prima. Ang Autometer har jag svårt att se varför man skulle betala extra för att få sådana. Inta alla deras mätare finns med riktiga enheter dessutom. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Var väl lite för billigt för att givarna skulle ingå antar jag. Frågade en dam på autoexperten och hon visste inte om givarna ingick, dom sålde visst inte så mycket VDo längre ![]() Autometer känns lite over the top, lite väl bling. Får ta reda på vad det sitter för givare i forden. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Jag köpte mina auto meter för att de var de billigaste jag kunde hitta... ![]() Är nöjd med dem, förutom att de av någon outgrundlig anledning immar igen ett par minuter varje gång bilen kallstartas (tydligen ett generellt problem...). ![]() |
||||
[spontan-OT] Har du startat den? [/spontan-OT] _________________ /Kristian Elisson |
||||
Inte detta året... ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1289 besök totalt |