| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Subaru Impreza GT-00
|
2479 besök totalt |
|
Min kompis Erik ska sälja sin mycket fina och potenta Subaru Impreza och jag hjälper han sätta ut annonsen. Subarun går ruskigt bra. Med 260+ hk och 4hjulsdrift får man passa sig =) Det spelar ingen roll om det är regn eller torrt, chassiet fungerar perfekt och turbon laddar exakt där kraften behövs. Fler barn är att vänta i familjen och Subarun ska nu säljas för att ev. ge plats åt bil med 4dörrar och kombi funktion. Vi har skrivit ihop en annons på Imprezan och kika förbi och se om det kan vara nåt. Mvh, /Carl TILL SALU 2005-10-27 Subaru Impreza GT-00 Pris: 160.000:- Kontakt: Erik Nordqvist Tel: 073-7529019 / 08-716 57 78 Email: subaruerik@hotmail.com Annons: http://hem.bredband.net/silverpil/pi Hemsida: http://hem.bredband.net/silverpil/ Jag säljer nu min Subaru då vi väntar utökning i familjen. Bilen är i topp skick och det är däför ett bra tillfälle för för en entusiast att bli ägare till en välvårdad Impreza med mycket god prestanda och skick. Bilen är aldrig vinterkörd och har stått i varm garage sedan jag köpte den år 2000. Jag köpte bilen ny från Subaru Sverige (=1 ägare) och är mycket nöjd med den. Väghållning, prestanda och komfort är utmärkt. Jag dock aldrig kört bilen på bana då det kännts fel att slita och eventuellt riskera att buckla bilen på racing banorna. Fast det är egentligen på banan den gör sig bäst, med 4hjulsdriften, WRC egenskaperna och det utomrdentliga chassiet. Den har gått ca 6500 mil och de sista 2 åren har jag i princip inte kört med den alls pga. jag lagt tiden på familjen. Imprezan har ca 218Hk original, jag uppskattar att min har runt 260+Hk då styrboxen har uppgraderats av Turbo Center för optimal prestanda. Turbo Center sa själva att bilen var en av de bästa de arbetat med att prestandan var "något utöver det vanliga". Bilen är ytterst välvärdad, både interiör & externt. Bilen är också lack rekondad med "Diamond Bright" behandling. Bilen är besiktigad i oktober 2005 utan anmärkning och jag har en "nybilsförsäkring" hos Subaru Sverige. Jag tror också att bilen skulle klassa in som "entusiastbils försäkring" men det är någoting som Du bör ta med ditt försäkringsbolag för säkerhetsskull. Fakta Modell: Subaru Impreza GT 2,0 Årsmodell: 2000 Färg: Deep Blue Mica, mörkblå metallic Mil: ca 6500 Kontakt: Erik Nordqvist, 073-7529019 / 08-716 57 78, subaruerik@hotmail.com Pris: 160.000:- Motor original Boxer 4a, 218-> 260+Hk original turbo Styrbox uppgraderad av Turbo Center. MRT luftfilter sats (öppet luftfilter) (original luftfilter+box medföljer) Kaross Deep Blue Mica, mörkblå metallic, nedlackad HKS SuperDrager avgassystem, Ingen kat, 3,5" system med 4" utblås (original systemet medföljer) Äkta PrODrive vinge (original vinge medföljer) Vita blinkers fram original blinkers bak RaceEquip stänkskydd runt om OMP fjäderbensstag fram Shortshift växelspak 22B motorhuvshjälar (original hjälar medföljer) Nytt batteri Chassie Turbo Center bussningskit Ingen AC=vikt minus 11Kg original koppling original växellåda original hjulupphängning Däck & Fälg: 17" o.Z Racing Super Evolution, guld färgade Väger endast 4,7Kg styck. Fräsha Kuhmo Ecsa Supra 215/45 ZR17 original fälg med BridgeStone Pontenza medföljer Tillbehör HKS oljetemp+laddtrycks mätare. Mätar pod för A-stolpen. STi pedal set. Progressiva sänkningsfjädrar 30mm från MRT Australien, 4st (runt om) (original fjädrarna sitter på)
|
![]() |
SÄLJES
|
2479 besök totalt |