Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar Intresse av att köra på Gelleråsen den 13:e April? | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19 >> 9 besök senaste veckan (51385 totalt) |
Det verkar som jag gått miste om ett toppenarrangemang.
Eftersom det kan bli problem med försäkringar för den som hamnade bland lekakulor och för framtida arrangemang är det kanske intressant att förtydliga att tiderna ni redovisar är timade från videoband efter arrangemanget. _________________ /Klas Pihl |
||
Då får väl 1.28 anses vara hyffsat för en öststatsbil med hockeypuckar till däck och en rookie bakom ratten _________________ Kristian Larsson Skoda Octavio RS |
||
...jag tror man tog tid med ett gammal tjeckiskt solur på den repan Kribban.
Jag är redigt impregnerad av den rödes framfart! /J |
||
Hade mycket roligt igår.
Å läskig tur vi hade med vädrets makter me. Perfa resjväder. Mot slutet på dagen fick man (läs jag) åka me i Johans M3:a.. :woot: blev kall om händerna.. allt blod rusade iväg nånannanstans.. _________________ /Johan Söderberg Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande. |
||
Första gången någonsin för mig på "Åsen", men bilen kändes kanon med det nyligen monterade H&R Cup-kitet och Yokahama R-däcken.!
Tyckte jag hängde med hyffsat med den stackars 100-hästarn! "Någon" råkade klocka mig ett varv innan jag hunnit bli riktigt varm i kläderna på 1:29. Tror inte att jag skulle komma mycket under 1:28:00. Men vad spelar det för roll!?! Huvudsaken är väl att man har skoj!!! och det hade jag verkligen igår!!! "Esset" blev min klara favorit, men "Depåkurvan" med sin snabba inledande höger var också en utmaning. Hade tänkt dra igång videokameran senare under dagen, men tyvärr blev det aldrig av. Får bli nästa gång! Ett stort tack till arrangörerna för att jag fick komma!!! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||
Måste stämma in i ovasionerna! Det var första gången på bana utan egen bil - men jag hade mycket kul ändå! Riktigt skoj med märkesoberoende banmöten! (Det var dock lite kämpigt att gå direkt från en fest natten innan o hoppa in i åkes bil mot gelleråsen.... fick sova en timme i bilen och nyktrade väl till mig under lunchtid sådär )
Många roliga bilar var där - extra kul var det att se Carl i sin radical (tack för en mycket bra genomgång av banan m.m på morgonkvisten!), race-porscharna (964RS och 993RS?) samt stcc s60:n!! (vilket ljud!!) Jag hoppas på fler banmöten i den här stilen - jag måste bara se till att ha skaffat mig en ny bil tills dess isåfall... |
||
Jag vill tacka Carl Rydquist för den riktigt detaljerade och lärorika bangenomgången. Inte bara spårval utan även konkreta tips för hur man egentligen ska göra med ratt å pedaler för att köra snabbt.
Under senare delen av dagen stod jag och klockade några av racebilarna: 1:10 på radicalen 1:12 på stcc-bilen (detta under varv där de verkade ta i så det knakade...) Nån kanske fick ta del av deras riktiga varvtider som togs med bättre utrustning än stoppur? Sen tror jag att det var 1:20 på 'nån' m3:a (dock med passagerare) Ska fixa in lite filmer från min körning också! Hade med mig djungel-Jim + kamera under några varv. Jag tror att ni kommer gilla hans kommentator-stil - personligen har jag svårt för att hålla mig när jag lyssnar på det _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
Hahaha!! neeeeej!! Vi kom ju överrens om att vi skulle cencurera allt mitt pladder!! (jag blev lite uppspelt och hade svårt att hålla snattran stängd under första körpasset med Åke här ) Stort tack för att man fick hänga med Åke! |
||
|
||
Ska man misstänka att det var Kroken som testade lite med sin S60?
Inte alls avis på er andra! Men jag får se det som så att jag istället jobbade så även den "fattige studenten" kan betala MartinG för sin däck... Så nästa gång: Count me in! |
||
Kanske lite shake down efter rullningen förra helgen. Dom har ju garanterat fått raka till den lite iaf.
|
||
ojdå! Då har jag nog lite tid kvar , borde ju inte bli ifrånåkt av en polo . Till mitt försvar är att det är första gången på riktig bana och jag inte kan bilen än. Mest fegande genom kurvorna med understyrning som resultat. Lovar att bättra mig till nästa gång..
_________________ Joakim Adolfson |
||
Ta det lugnt, det finns alltid någon snabbare, vi är alla där för att ha kul, vill man pressa bilen till sitt yttersta, visst, vill man åka och träna på vänsterbromsning...go for it.
Jaga varvtider slutar i tårar, förr eller senare så åker man av. /J |
||
Vilken sång det är i en riktigt vässad sugmotor...fick ståpäls av bara tomgången i Flashens Volvo när den varmkördes, och när han släppte loss den på banan....
/J |
||
Vitsen med en banträff är ju just att man skall lära sig behärska sin egen bil under relativt säkra former. Det är ju ingen tävling om vem som är snabbast! Utan alla kan köra i sin egen takt och så sakteliga öka tempot och flytta fram bromspunkterna när man känner sig mogen för det. och skulle man råka snurra, så finns det oftast avåkningszoner och grusfållor. Det bästa är att helt strunta i vilka varvtider man själv och andra kör på! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||
Stort tack till Vincent, Johann mfl för att jag fick åka ihop med racebilarna idag. Också väldigt imponerad över att det "hände så lite", dvs vårdad körning av de allra flesta.
Tack också Åke och Jimmy in da Jungle för "beröm". Hoppas det inte blev för mycket på en gång.. För den som är intresserad: Söndagen var en inkörning (av mig själv) på Radical-bilen. Tiderna började på en rytm med 1.10 (variation på ca +- 0,3 sek) och sjönk sedan under dagen i steg (köranalys efter varje pass och små justeringar på slutet). Ändring av vinge och dämpare, senare bromspunkter och på vissa ställen "upp en växel" gav till slut jämna 1.08-tider (bilen i övr feldrevad och körd med setup för Falkenberg). Nu ser jag fram emot att köra med fräscha däck (egentligen kasserade däck jag körde på igår), rätt setup och sen börja labba med k-hämmarna, bilen var lite väl understyrd igår (framdäcken tröttnade mycket de sista 2-3 varven av dagens dryga 50). Jag är personligen mycket nöjd med söndagens träning. och återigen, det var kul att se så städad körning. Värt att upprepas! (i dubbel bemärkelse) Tack o hej. /Carl |
||
Ang. Janne Nilssons tider..........så var det som sagt en shake down.
Han var lite osöker på hur fort det skulle gå i racetempo........men gissadet på 1.07-1.08........ Den nya bilen har mindra kraft och mycket mindre bromsar, än STCC-bilen. Själv "vann" jag min klass......som enda Usa-bil.....höga 1.28 tider som bäst.........men mest 1.29- 1.30. För er som inte vet......så sitter det en 2.8 liters v-sexa på 148 hk i bilen och stötdämpare och fjäderar är stendard. Däcken är ny totalskrot...........tog mej knappt hem..... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Inte för mycket, men det var svårt att komma ihåg allt. Tack vare att vi var 3 i samma bil så gick det hyffsat att pussla ihop vad du egentligen sagt efteråt ;-) (Men egentligen är det inga problem eftersom jag tänker tvinga med dig eller dylik banräv i min bil nästa gång ... ) Nästa gång hoppas jag att 200SX'en ska få visa mig (och i viss mån även er andra ;-) ) vad den kan efter chassiuppgradering. För det blir väl en nästa gång?? Vincent? JohanN? 200SX klubben blir det ju några banträffar med - men jag måste nog säga att det känns mer varierat att blanda bilmärken och modeller hejvilt! _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
V6:a.. var hundra på att det var en V8:a.. Måste undersöka öronen.. Du bromsa rätt hårt i Ejes kurva, kom lite rök då och då. Eller har jag fel? _________________ /Johan Söderberg Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande. |
||
Inför träffar Intresse av att köra på Gelleråsen den 13:e April? | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19 >> 9 besök senaste veckan (51385 totalt) |