Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1044 besök totalt |
Billiga färdigskurna plastrutor
Satt och letade efter färdigskurna rutor till bilen och stötte på denna, http://www.tjmotorsport.co.uk/catego Priset verkar helt ok, ca 3000 kr för komplett sats till massvis av märken, då ingår alla rutor utan framruta. Frakten är ca 700 kr och leveranstiden 2-3 veckor. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||||
Färdigsågat? Det var billigt, hur kommer jag i kontakt med honom? _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||||
Nope, sticksåg har jag själv! ![]() Kolla med Krille_hlm om du skall ha färdigskurna rutor, han hade någon bra deal på det! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||||
Jo jag skickade PM till honom. Såga kan jag iofs göra själv, men det var ju så smidigt annars. Ska fråga runt här i GBG för pris på Margard rutor. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||||
Jag knallade in på lagret på plastfirman kvart i fem och undrade lite försiktigt om de hade lite spillbitar i 3mm macrolon som jag kunde få ett vettigt pris på.. ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||||
En liten detalj i sammanhanget är att "vanlig" macrolon (och likaså en massa andra namn på samma sak) är ganska billig och väldigt repkänslig. Dock finns en ythärdad variant som i princip inte är ett dugg repkänslig men mer än ett snäpp dyrare.
Värt att kolla upp...om det är den ythärdade varianten så är 3000:- billigt förutsatt att det är alla rutor. Själv hade jag inte köpt ngt annat än ythärdad, måhända dyr men finishen står sig riktigt länge om man låter bli rengörning medelst svinto, isskrapa mm... _________________ Karl Brag |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1044 besök totalt |