Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Hur ställa in bilen i GTL för kontrollerad överstyrning?
1366 besök totalt
Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Trådstartare

Hallåja!

Har fastnat helt för GTL, men har problem med att häva mina sladdar. Det känns som när man lyckats forcera fram lite överstyrning med en bakhjulsdriven bil är det i princip omöjligt att reda ut sladden och komma på rätt bana. Värst är andra retursladden. Kör med Logitech DFP.

Finns det något generellt sätt på vilket man kan ställa in bilen för att få en mer kontrollerad sladdhantering? Hjulvinklar? Eller ska man ställa in rattens känslighet eller liknande? Snälla hjälp så att jag kan sladda utan att förlora

Karlstad
Här sen Apr 2003

Jag körde GTL demot för första gången i går och måste säga att jag fastnade direkt Är det en ratt du har (DFP)? . Jag lade ner en hel del krut på rattinställningar, jag har en Momo racing och jag har ägnat en hel del tid att ställa in den när jag har lirat i GTR, Kalibrering och inställningar i windows blev perfekt direkt och inställningarna för ratten gick nästan att plagiera rakt av från GTR. Sedan i spelet så välj överstyrt på staplarna och välj önskad hårdhet. Jag lyckas åka bredsida ett helt varv iaf med corvetten, mycket rattföring blir det dock

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Trådstartare
DFP (Driving Force Pro) är en ratt, precis, skulle ha förklarat detta förstås .

Ratten är fint kalibrerad i windows (Logitechs egna drivrutiner), men jag har inte vågat meka med inställningarna i spelet för känslighet osv.

Tycker du att jag ska köra hårdare eller mjukare fjädring för minskat "hugg" i retursladdarna? Jag vill ju att bakvagnen ska glida ut mjukare, och inte bara hugga till utan förvarning, med 180 graders-snurr som följd

Stockholm
Här sen Jan 2004

De hårigare bilarna med mer mos i motorn är betydligt lättare att hålla på lååånga sladdar utan att modifiera ngt i setupen. Tex. Falcon, Capri RS, Corvette, osv.

Malmö
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Johan Meissner skrev:
De hårigare bilarna med mer mos i motorn är betydligt lättare att hålla på lååånga sladdar utan att modifiera ngt i setupen. Tex. Falcon, Capri RS, Corvette, osv.

Nej nej nej så kan det inte vara! Detta kan ju leda till att jag måste erkänna att felet beror på skit bakom spakarna

Har inte kört jättemycket med dessa bilar. Håller just nu på med den näst första cup:en "Drift kings" eller var den heter, i min Lotus Cortina.

Stockholm
Här sen Jan 2004

Hehe, testa Falconen... den är nästan en kopia av min Volvo 940 på vintervägar Jisses vilken bredkörstil man måste ha för att de ska gå fort i den gamla järnsängen till amerikansk jänkare...

Uppsala
Här sen Feb 2005

Jag tycker att det är lättare att kontrollera sladdarna i proffesional
av nån konstig anledning...

Se till att stänga av hjälpmedlen först och sen är det bara att göra den överstyrd.
och om man märker att det går överstyr är det bara att koppla ur och dutta lite på bromsen.

Malmö
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Tackar för tipsen

Börjar få lite bättre ordning på det nu iaf

Visst snurrar jag åt helsike ibland fortfarande, men då förtjänar jag det nästan också (hård provokation)

Piteå->Långträsk
Här sen Jan 2004

Johan Meissner skrev:
Hehe, testa Falconen... den är nästan en kopia av min Volvo 940 på vintervägar Jisses vilken bredkörstil man måste ha för att de ska gå fort i den gamla järnsängen till amerikansk jänkare...

vet inte ifall man måste ha så stora ställ, 1.24.2 på donington national med lite småsladdande bara, dock ser jag många andra som kör jättebrett

1366 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande