| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Porsche 924 NA -81
|
1 besök senaste veckan (1992 totalt) |
|
Planerar att byta upp mig till ett lämpligare objekt för att på sikt köra Roadsport C. Därför säljer jag bilen: Nyrenoverad topp dvs. ny topp-packning, ventiltätningar, inslipade ventiler, kamrem och spännrulle (+ alla packningar som följde med sotningssatsen, insug, grenrör osv) I samband med detta gjordes service med tändstift rotor, fördelarlock, bränslefilter, oljebyte och filter , ny växellådsolja. Nyrenoverade framok med bra belägg. Det följer med en reservdelsmotor i delar med lättat svänghjul. Bilen besiktigades med anmärkning på bakbromsarna pga rost. Kompletta bakbromsar följer med: - mycket bra begagnade trummor (som nya) - nya bromssköldar - nya backar inkl. clips och fjädrar - bromscylindrar (beg, men tror inte dom behöver bytas) - nya bromsrör bak (inte nödvändigt att byta) Bilen vinner inga skönhetspriser men är ett bra busbilsobjekt. Lacken är kass och inredningen är sliten. Släng ut inredningen och byt bromsarna bak, porta medföljande topp (den har nya ventiltätningar men kassa tryckare som du tar från motorn som sitter i eller köper av Utzon.se), montera medföljande lättade svänghjul, tuta och kör! Bilen är påställd och skattad men med körförbud pga att den inte ombesiktigats. Bilen finns i Vänersborg Pris 9500:- Mvh Gustav Hedelin 0709-559190 ghedelin@gmail.com _________________ Gustav Hedelin |
|
|
|
Rost: Bilen är helgalvad så det finns inga rosthål, däremot är nog galven på sista versen för den verkar släppa under lacken. Lacken är alltså skrovlig och ganska rosa. Vänster framskärm och förardörr är nog omlackade för dom är helt ok.
mil: osäker här men mätaren slår runt vid 10k, tror den står på ca 5k nu och om jag inte minns fel på de papper jag har så har den nog inte gått runt mer än ett varv... däck: sexiga åretruntdäck på orginal 14"-fälg stöttor o fjädrar: orginalgrejor, har för mig att det sitter monroedämpare bak Bilen kom som flyttgods från Tyskland -86 har jag för mig. Köpte bilen av en läkare i Borås som hade haft den som andrabil ett tag efter att hans mor inte längre kunde komma i och ur den... Remmen gick så bilen kokade och toppen slog sig. bild på den rost som är uppkommen pga gammalt islag med "spoilern", annars är den "ren".
Mvh _________________ Gustav Hedelin |
|
Uppar med en ny bild
om det finns intresse så kan jag sälja bilen och delarna separat. Har för övrigt ägt bilen i snart 3 år och jag har kört max 100 mil med den. Bilen besiktigades förra året utan anmärkning och i år gick den inte igenom pga ovan nämnda bromsproblem + vä bromsslang fram behöver bytas (typ 50 spänn på biltema) Har precis packat om drivknutarna men en måste tyvärr bytas ändå, det klonkar. Bil+kompletta bromsar bak 8000:- Motorn som jag säljer är en nerplockad -79:a har jag för mig. Toppen är av, nya tätningar och en massa ventiler från ytterligare en topp, ventiljusteringsskruvar av olika tjocklek (de flesta tryckare är kassa, även kamaxlar) Grejerna som sitter i bilen är givetvis bra då den toppen är nyrenoverad. 500:- Motorblocket med vev, stakar osv sitter i ett paket. Perfekt om man vill bygga en trimmad motor då blocket måste planas om man vill ha mer effekt. I kombination med en portad topp är det det enklaste sättet att få mer effekt i 924:an. 1500:- oljetråget är löst, tänkte själv sätta i en skvalpplåt men kom inte till skott, perfekt om man vill bygga räser. 300:- Lättat svänghjul, lamell och tryckplatta 800:- Motor pakerpris 2000:- Helt ny bränslepump, passar NA och turbo (anslutningar kan variera mellen årsmodeller och modell) 1100:- Köp allt till bra pris eller kom med bud! Allt ska bort! /Gustav[/img] _________________ Gustav Hedelin |
|
Nu finns bilen på blocket!
http://www.blocket.se/view/6449201.h Säljer den dock helst till ngn som har svänga-ambitioner
Fina rabatter för rejsa-folk och extra rabatt vid snabb affär! Bilen måste bort då jag har skaffat mig ett bra objekt för banåka. Se första meningen i tråden... Biltråd kommer när 924:an är såld! Kom med bud! Gustav Hedelin _________________ Gustav Hedelin |
|
Är det ingen som vill ha lite vinterprojekt att sladda omkring med?
Balansen är ju kanon och med åretruntdäcken blir det kanon att öva drifting
Ge mig ett bud! Kom och fynda! mvh _________________ Gustav Hedelin |
|
|
|
Det kompletta bromspaketet följer givetvis med till bilen i vilket fall.
(trummor, bromssköldar, nya backar inkl. clips och fjädrar, bromscylindrar och nya bromsrör) Motordelarna vill jag nog behålla för dom tar ingen plats. Men allt är ju diskutabelt... bilen ska bort! Mvh Gustav Hedelin _________________ Gustav Hedelin |
![]() |
SÄLJES
|
1 besök senaste veckan (1992 totalt) |