Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
7328 besök totalt |
S: ESAB trefas-svets. **SÅLD**
ESAB Smashweld 180A. 3-fas 16A handske. Har haft den som reservdelssvets och plockat delar från den. Jag har aldrig provkört den (utan bara vissa delar som satt på min "riktiga" svets från början), men den skulle funka sades det när jag fick med den i köpet. Den saknar slang med munstycke, har ingen tråd, inga gasklockor, ingen gastub. Hållaren till trådrullen har trasiga spärrar, så om svetsen står och lutar åt fel håll rullar rullen av en bit och nyper. Jordklämman är ful. Drivrullarna slirar lite. En styrning för tråden vid drivrullarna är defekt. Likadana kostar 4000-6000 på blocket kompletta utan tub. Eftersom min kräver några kronor för att bli komplett så godtar jag givetvis lägre bud än så... Finns i Linköping _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||||||
Vet inte riktigt. Jordklämman kan man nog snygga till gratis Hållaren till trådrullen går att använda (gjorde jag själv i ett par år) så länge inte svetsen lutar åt fel håll. Det är en enkel plasthållare som inte borde kosta mer än nån hundring. Styrningen till tråden är en litet plaströr med uttag för drivhjulen, kan inte kosta så mycket. Det dyra lär vara slangpaket/munstycke (gissar friskt på 600-700 kr, ring en svetsfirma och fråga) och gasklockor/tub. 5kg-tub kostar 1200 som stomme + 400 i fyllning. Gasklockor kostar 300 till 1000 kr har jag för mig. _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||||||
Den driver tydligen på båda, så här ser det ut. ![]() Lite fler bilder: ![]() Den fula jordklämman ![]() Den dåliga trådstyrningen ![]() Motsvarande ersättare i plast på min andra svets. ![]() Den ngt. trasiga rullhållaren, "hullingen" är av. ![]() Hela svetsen _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||||||
![]() |
SÄLJES
![]() |
7328 besök totalt |