Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1351 besök totalt |
[b]HJÄLP![/b]
Jag behöver hjälp! Min käre far fyller 55 i början av december och jag tänkte överraska honom med ett presentkort till en racingupplevelse på bana (som han kan köra med sin egen Camaro). Detta har blivit svårare än jag trodde och mitt problem är att jag inte vet vart jag ska vända mig för detta... Vet ni något schysst ställe i södra Sverige som har ett färdigt "paket" för att man kommer med sin egen bil och kör någon timme på bana? Tack på förhand! _________________ Christian Andersson |
||
Re: [b]HJÄLP![/b]
Det är ju lite sent på året men Svedala motorklubb (Sturup Raceway) och Hyllinge (Knutstorp) har flera körningar. Om din far inte har racinglicens kan en utbildning för det vara vettigt och kul då det ingår både teori och körning. _________________ Anders Hansson |
||
Tack för snabbt svar Anders!
Tanken är att ge honom ett presentkort som han kan använda någon gång när han vill 2006. Vad kan en sådan utbildning kosta tror du och hur lång tid tar det ungefär? En dag..? Har de banorna du nämde hemsidor? _________________ Christian Andersson |
||
All informationen finns här på forumet, sök med orden "licens" och "Knutstorp" t.ex. Och sök även på banornas namn. I sektionen med banguider här på forumet finns kartor, länkar och annan excellent information.
![]() _________________ Anders Hansson |
||
Din far kan också köra med Motorklubben.
Heldag på bana har i år kostat 950 SEK för medlemmar (ordinarie pris 2000 SEK). Vi har kört på Gelleråsen, Mantorp och Gotland Ring. Läs mer på: http://motorklubben.expressen.se/pub _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
Ser att du också kommer från kristianstad, de banor som ligger geografiskt bäst till är sturup raceway och ring knutstorp, ca 8 mil från krstd.
Som sagt är det lite sent på säsongen nu, det blir nog inga fler körningar iår, det blir till att kolla i början på nästa år. Finns en licenskurs på knutstorp som brukar hållas i april, som hyllinge ms arrangerar. Jag gick licenskurs på sviestad (linköpings motorstadion) här är lite info: http://www.lms.se/web/_pages/index_s _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||
Träning
Vi arrangerade en träningsdag på sturup nu för ett par veckor sedan och det kan möjligtvis bli en till till våren. När vi frågade runder om det fanns något intresse så blev många överaskade av att man fick köra med sin egen privatbil. Det vae skoj ![]() / Brinksmotorsport ![]() _________________ Tobias Brink |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1351 besök totalt |