Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8453 besök totalt |
FR FR FR !! _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
otroligt tråkigt, men att spara ihop en slant för att köpa en leksak till 2007!
Sen blir det givetvis ett antal konbanor och SS för gammelgolfen, kanske t o m banpremiär. ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||
1. Bana mer än 1 gång per år med brukskombin, om den håller...
![]() 2. Komma in på Universitet och flytta från Arbetslöshets Västernorrland... Bonusmål: Att en oväntad inkomst (triss, försäkring) genererar en "enklare" rejsbil. _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||
målet för mig är!
BMW byta dämpare bak och bromsklossar plus allmän översyn sen köra! porschen bygga vidare hm finns så många lösa ändar där så jag orkar inte skriva allt! ![]() ![]() ![]() sen finns planer på en till bil men det avgörs om jag får det jobb som jag funderar på! _________________ jonny strand |
||
Få igång bilen... förhoppningsvis redan inom en månad !
Sedan köra en massa IS med fulldubb sedan köra så mycket bana plånboken tillåter planerna med bilen är många men med pengarna är de sämre med så där händer de nog inte så mycke.... _________________ Jonas West |
||
1. gå klart svetskolan
2. skippar golf bygget och köper corvette (bana och stripp) ![]() 3.hoppas att polarens och min "hobby"firma tar ännu mer fart ![]() 4.åka till gatebil minst en gång nästa sommar (rudskogen är ett måste) ![]() 5.fixa till bruksåket så det ser lite roligare ut det är vad som hoppas hända 2006 iallafall _________________ Gustav Olofsson ![]() Volvo V40 T4 2002 |
||
tja...
små uppdateringar/tillsnyggningar på chassiet.. är redan mycket nöjd med hur bilen uppträder, men lite smått går allt att hitta ![]() bygga stöddig motor... ![]() målen sen är att åka fort på så många banor som möjligt... ha skit kul!!! SS under 1,30... Och tom köra strippen och åka hyffsat fort där med... ![]() ![]() _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() |
||
Märker att alla verkar mer försiktiga än i förra årets målsättning-tråd!
![]() Nåväl. Om jag fortsätter i SSK kl 1 så vore det ett ytterligt misslyckande om jag inte har 1/3 av det körande fältet bakom mig vid målgång. Vad gäller bilen ska den få ny huv, allt vitalt ska förhoppningsvis plockas ner och kollas/servas, hoppas jag hinner med motorn i vinter..... ![]() Annars blir det väl att lyckas så gott det går med ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Men Frippe.... Vi ska vinna Castrol Cup nästa år... inte bara köra. */Danne _________________ Daniel Bernås |
||
I första hand få ihop en fungerande bil.
Sen köra mycket som möjligt så jag lär mig bilen (banmöten och konbaner). När jag kommit så här långt var det tänkt att köra en eller flera drifting tävlingar (helst i den stora klassen). Vi får la se hur långt man kommer. En bonus vore att köra på gotland. _________________ Tobias Gunnarsson |
||
Ta det lite lugnare så kommer i mål lite mer i år. (en målgång 2005)
Det blir SvenskDanska rallycupen med hälften grus i sverige och andra hälften asfalt i sverige. Sen blir det DM i rally i sverige med en Volvo 242 grupp H. Känner jag mig själv rätt så blir det några inhopp på nåt asfaltsrally i skåne också. Svårt att låta bli ![]() Min bror ska köra asfaltsrally med en Volvo original där jag ska försöka lotsa honom ![]() Blir hans första år bakom ratten. Nya bilar för oss båda och en svår omställning för mig som kört 4wd i några år. _________________ Daniel Steiner |
||
Några race i SLC med diesel-Saaben. Målet är att komma bättre till än 4:a totalt och vinna klassen även i år.
Få tid över att komma vidare med renoveringen/bygget av "nya" 1000cc cup Saaben. Kanske något race rent av. Gärna HGR på Ahvensto, Finland. Påbörja renvoeringen så smått av den röda gamla trotjänaren i i min avatar. Så den blir fördig som regularitetsrallybil till 2007. Blir min gatleksak också. Sedan kommer det civila arbetet innebära en hel del racing och en del rally ur ett annat perspektiv. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Så mina vänner dags för uppföljning, hur gick det för er??
![]() ![]()
1. Fixades ![]() 2. Är medlem ![]() 3. Det verkar så.. (sammanställningen är inte presenterad än) ![]() 4. Det smög sig rejält ![]() 5. öhmm.. nä.. ![]() ![]() 6. Jo, tjena. Det var längesedan jag har kört så lite som 2006 ![]() ![]() Hälften rätt tyckter jag var ganska dåligt. Jag får nog se till att bättra mig.. ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
ömmm. Det här såg ju inte så bra ut.. Dämparna (fjädarna har jag hemma, ska på den andra istället) Slangarna är på. Bussninigar och bärarmar av trevligare skick ligger å väntar, dock på den andra bilen dom med.. Bakhjulet satt fast, men håller på att trilla av igen pga sprucken trumma =) ca 587 mil, 627 liter soppa. Det måste man väl ändå vara lite nöjd med. Dock har jag inte kört med orginaldimention på hjulen så det är nog inte supernogranna siffror..Färre banmöten än planerat. Många krockade med andra viktiga grejer.. Hänga med bättre vet jag inte, mantorp känns det som man hänger med jäkligt bra (inte långrakan nej:)). Men den börjar man ju få någorlunda kläm på vid det här laget.. Kinekulle blev inte av i år. Gills det att ha tagit 2 varv på knutan ![]() Nästan lika bra att inte sätta upp mål för nästa år. Så slipper man tråkighterna nästa höst ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8453 besök totalt |