Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3582 besök totalt |
Berätta något roligt
SUCK, minst 5 månader kvar innan nästa säsong sätter igång igen.... ![]() ![]() ![]() Är det inte någon som har något roligt att berätta om? Det behövs när man sitter på jobbet, tröttheten kommer smygande och man bara längtar efter att få ![]() Någon måste väl ha några planer för nästa säsong? _________________ Mikael Eriksson |
||
Nu ska du få en ytterst glädjande nyhet.....
Denna säsong är ju inte ens slut för oss BMWSC:are..... Den 19/11 har vi ju vår säsongsavslutning i Linköping, men gocart, årsmötet och lite rajtan tajtan på kvällen.... Det är ytterst svagt intresse visat från "gatåkardelen" inom BMWSC inför denna dag, det är ju lika viktigt att det kommer representanter även från gatmedlemmarna som från cupmedlemmarna när vi tar beslut om hur klubben ska arbeta i framtiden !! Bra tips va....!? ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Martin,
Jodå, så snart förhandlingarna där hemma är avslutade så tänkte jag anmäla mig till i alla fall årsmötet; vad gäller go-kart åka så har jag lite för mycket vikthandikapp (+100 kg) för att kunna matcha de inte riktigt lika fullvuxna ![]() Men kanske man skulle kunna hålla lite koll på den självutnämnda domaren så att E21-åkarna inte fuskar till sig ännu en seger ![]() Jag följer med intresse din tråd på rejsa ang. bygget av den nya bilen, har du inga nya bilder?? _________________ Mikael Eriksson |
||
Nya bilen..!? Jag ska fortsätta köra med min gula..... ![]() Det där med vikten i gocarten är ett dåligt argument, är nog många som väger närmare 100 kg, själv kör jag gocart som en kratta, men det är förbaskat roligt ändå....kom igen nu... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Men....... Är det inte en svart 325 du håller på att bygga om?
![]() ![]() Alla väger närmare 100 kg, det är bara frågan om på vilken sida om det förhatliga strecket man ligger.... ![]() ![]() _________________ Mikael Eriksson |
||
Då har du nog bara kollat in typ första sidan i min tråd....den är nu mer gul, inte så väldans lik det ursprungliga skicket.... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
jaa... vad ska man säga... håller med om att det e synd att säsongen e över... upplevde det klart roligaste racet på hela sommaren på Anderstorp, så det va kul att avsluta säsongen med det!
![]() Nu sitter man bara o längtar efter en ny säsong. Kollar ibland på allt videomaterial vi har från säsongen. Har en hel del race onboard också vilket e grymt kul! Ser verkligen fram emot 2006, ska nog bli en intressant säsong på många sätt! Är inte 100% att vi kommer till start 2006 i BMW-cuppen, det finns en annans serie som pockar om lite uppmärksamhet också, men jag hoppas! ![]() ![]() / Alex _________________ A Eklöw |
||
Alex, du låter hemlighetsfull......
![]() Ingenting du vill dela med dig av? ![]() Har hört att din 318is eventuellt är till salu????? Borde finnas flera intresserade köpare om man tittar lite på nätet. Video? Finns det möjlighet att få någon kopia om du inte vill lägga ut på nätet. _________________ Mikael Eriksson |
||
Angående det att min bil kanske e till salu, så är det väl just det att den KANSKE e till salu, detta beror lite på hur det går med ett annat projekt vi sysslar med. Om någon vill lägga ett bud så kontakta mig gärna, men jag kan inte garantera att den säljs och vill därför inte lägga ut annons än. All video har vi överfört till DVD = massiva filer för att behålla bästa möjliga kvalitet. Vet inte hur mycket tid jag har för sådant ju nu, men om du säger vad du vill ha så ska jag försöka fixa det så snart som möjligt (lägger dock inte upp ngt på internet)... Vi har alla träffar utom Mantorp. Gelleråsen vart det inget onboard ifrån. Sviestad har vi hela träningen och första racet onboard, andra racet utifrån. Knutstorp har vi hela lördagens träning onboard, racet är utifrån, likaså med hela söndagen. Anderstorp har vi första racet onboard (riktigt spännande), andra racet är utifrån! ![]() ![]() MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
Tjenare Hobbe! Problemet med att lägga upp filmerna på nätet e väl att de är extremt stora, och att jag varken har dator eller tid nog för att börja laborera med den saken, det e så mycket enklare för mig att bränna en DVD till den som vill ha. Om någon vönlig själ däremot kan tänka sig att ta emot en DVD och sedan lägga upp på internet e det givets ok sålänge personen ifråga frågar först! ![]() ![]() / Alex _________________ A Eklöw |
||
Jag köpte min 318is i början av detta året för att smidigt och billigt kunna introduceras i BMW världen. Blev minst sagt fast
![]() Så nu väntar jag på att en kompis som är ägare av en snuskigt fin 320is ska renovera klart motorn i den. Sen har man en väldigt potent, halvsleeper och dessutom M bil! Fungerande AC, taklucka, M skinnklädsel, absolut noll rost, öppningsbara rutor bak och övriga 320is saker. Visst hade jag klarat mig utan lyxen, men nån gång ska man ju sälja och det finns klåpare som inte vill ha en bil utan dessa :/ Har kvar 16" alpinafälgar, svarta lyktor runtom, fjäderbensstag, mockaratt, sparco evo stol (en till på ingång dessutom samt 4p bälten) och om jag får hjälp tänkte jag förädla den med en godkänd fullbur. Vad kan det kosta att leja bort arbetet för det måtro? Gärna i mellansverige men ska man behöva åka ner till stockholm eller liknande så är ju inte det omöjligt ![]() Varför jag då ville göra detta byte? Får ju en finare bil, massor med mer effekt (långa uppförsrakan på Mittsverigebanan suger verkligen effekt!) och bromsad diff. Saker som ändå hade blivit tvunget att fixats på gamla 318is:en, men som nu kommer i laglig form. Men vem vet, skulle en M3 E30 dyka upp i rätt prisklass så... Jag är glad i vilket fall. Det är iallafall mina planer för i vinter. _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3582 besök totalt |