Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Besikta hos SBP med hasplåt??
1452 besök totalt
chriz7878
SÖDERHAMN
Här sen Apr 2005

Trådstartare

går det bra att besikta med en hasplåt hos SBP?

gjorde helt i ALU

Göteborg
Här sen Dec 2002

Min ena bil har det som standard... så inte klagar de på den iaf.

Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002

Funkade utmärkt , jag monterade en orginal på en 318is 1990 och dom blev bara lite irriterade på att den slog i , när den kördes ner till bromsrullarna .

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

krister Andersson skrev:
Funkade utmärkt , jag monterade en orginal på en 318is 1990 och dom blev bara lite irriterade på att den slog i , när den kördes ner till bromsrullarna .

Man har väl plåten för att skydda bilens underrede mot felaktigt hantering eller elaka hinder Uppenbarligen behövde bilen hasplåt.

Göteborg
Här sen Nov 2002

Man kanske skulle sätta hasplåt bak på Alfan för att skydda bromsskivorna inför SBP besöket...

BMW 330i -05
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002

Rolle Scirocco skrev:
krister Andersson skrev:

Man har väl plåten för att skydda bilens underrede mot felaktigt hantering eller elaka hinder Uppenbarligen behövde bilen hasplåt.

Jupp , is har ett lägte tråg än motsvarande M-40 , så det sticker ner 1 cm under balken , så den behövdes

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Kalle B.
Munkedal
Här sen Apr 2004

krister Andersson skrev:
Rolle Scirocco skrev:
krister Andersson skrev:

Jupp , is har ett lägte tråg än motsvarande M-40 , så det sticker ner 1 cm under balken , så den behövdes

om den är ännu lägre än vanliga 318i med M40, då förstår jag att du behöver hasplåt. Min gamla 318i rev jag av hela botten på oljetråget på, hemma på grusvägen in till föräldrarnas gård. Den stenen har jag kört över tusentals gånger utan problem, men oljetråget på bmw:n satt tydligen för lågt...

1452 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande