| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
280mm 4x100 skivor passande BMW E30, sen flytta ut oken!?
|
<< 1, 2, 3 >> 10182 besök totalt |
Låter intressant! Det får jag kolla upp!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Renault Clio (II) Sport har 280mm skivor med 4*100. Kan ju vara bra att titta på iaf.
De passar perfekt på min bil. Frågan är bara vad man ska använda för ok. Tror att det går utmärkt att köra 4 kolvs ok till mina Compomotive Mo 7*15. Men man vill ju gärna ha 2 uppsättningar fälgar. orginaloken tror jag får svårt att klara en skiva som är 4mm tjockare
Måste ju tydligen också byta ok för att kunna besiktiga som ombyggt fordon
Frågan är egentligen vad som behövs på en 900kg bil med förhoppningsvis drygt 150 hk. 260mm skiva borde ju räcka tycker man iaf... _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
|
||||
Jag har två såna skivor liggandes. Blev över när jag exprimenterade med mina bromsar. Kan överlåtas mot en symbolisk summa. Är i begagnade men i bra skick.... _________________ Peter Sandström MIATA -91 Kompressor....+ mycket annat godis! Avatarbild: gka |
||||
|
Vad tror ni om Mini Cooper S:ens skivor?...oxå 4x100 bultindelning. Works Kitet har 294X22mm skivor och kostar 895kr/st på BMW...dock har jag inte info om centrumhålet eller offset på skivan...
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
|
har för mig jag kollade på cooper s skivor men offseten var nog fel. Kolla upp det för säkerhets skull.
Prioritetslista: 1. Offset 2. Nav 3. Bultcirkel Bultcirkeln går ofta borra om. Hålen kan till och med ta i varandra lite eftersom skivan ska sitta med friktion inte skruvarna. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
oooops....hittar du detta färdiga kit så meddela mig omgående är du snäll....var rubbet alltså bolt on med dom grejerna...!? _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Jupp, ska kolla lite hemma så lovar jag meddela |
||||
Yep, det var RallyDesign. Kitet hette HSBD004 och bara skivan BD1/285 och var 285 mm. Hittar det inte på deras hemsida nu, men skicka ett mail eller nåt.
_________________ Rikard Ahlin |
||||
Japp då har man köpt Peter Sandstöms 280mm skivor! Ska bli skitkul att fixa till dem att passa min BMW! Jag hör av mig med resultaten senare. Ska väl börja med att göra centumhålet större och slitsa till dem lite... Undrar om 6 slitsar ser bra ut.... ska leka lite i Inventor för att se... hmm...
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
pockar upp tråden igen...
undrar om nån har gjort adapterplattor som passar till en 325 E30 med brembo 4-kolvsok.. skulle gärna uppskatta bilder+info om hur den ska utformas, aterialval, mått etc.. för överigt kan jag bidra med denna länk http://www.schmiedmann.com/index2.ht _________________ V a n d a d.B a n i a n O=O===ll=ll===O=O |
||||
|
_________________ V a n d a d.B a n i a n O=O===ll=ll===O=O |
||||
Den lille skruven skiter man ofta i, fyller ingen större funktion. På många äldre volvosar är det integrerat en styrpinne i skruven som gör att du bara kan sätta dit orginalfälgar, och bara på ett av fem sätt oxå.. så den ratchas bort fort! (hur skiver man slang på rationalisera?) |
||||
|
Hallå där!
Jag har inte hunnit med att meka så mycket med skivorna än... Har väl pulat lite med en katalysator som jag köpt av Bistec. Ska rensa den och svetsa i rör eller något annat. Här är några bilder på skivorna i alla fall. Först: Som de är tänkta att se ut när de är färdiga.. Har caddat lite med Inventor
Så här såg de ut när jag köpt dem(billigt):
Sen lite blästring:
Sen på med lite 650graders grenrörsfärg:
Ska svarva lite i dom sen med... så det blir väl till att slänga på lite mer färg en sista gång när allt är klart
|
||||
|
|
||||
Hehe! Självklart ska jag ha färg på slitytorna! Det kommer ju att hålla, och inte kleta i beläggen...........
Nä jag ska plana till slitytorna när jag ändå har uppe dem i svarven sen.. Ska ändra centrumhålet +1mm och lite annat jox.
Så i slutändan är det tänkt att de ska se ut som Cadritningen visar på översta bilen. _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
280mm 4x100 skivor passande BMW E30, sen flytta ut oken!?
|
<< 1, 2, 3 >> 10182 besök totalt |