| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Colin Mcrae 2005 problemet löst!
|
1942 besök totalt |
|
Får inte mitt Colin att funka! 1. När jag ska installera spelet så är inte install knappen markerad utan jag få trycka på uninstall.. 2. När spelet är installerat och jag ska starta det så står det checking disc sedan försvinner den rutan och ingenting mer händer. Trodde först att det var spelet som var trasigt så jag köpte ett till men samma sak på det andra nya spelet. Kör en dualcore p4 2048 i minne 2 x 300gig hårddisk Redeon x850xt grafikkort å xp home så burken är inte för liten. Däremot så funkar Colin 2 från -00 klockrent. Har sökt överallt men icke! Dom som kör amd dualcore finns det en enkel fix för men till p4 finns än så länge ingenting. Så jäkla less på att det inte funkar...........
_________________ Per Håkansson "Vik hädan discoäckel" |
||||
|
Colin Mcrae 2005
Svar till Per Håkansson. När du installerade spelet så är det så att man får trycka på Uninstall när det ska starta installationen. Det är rätt. Sedan är det så att du måste ha Colinskivan i datorn för att det ska starta, vet inte om du redan hade det ? _________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||
|
Har efter ett flertal mejl med Codemasters support löst felet.
om man kör Nero 6 å äldre drivisar så funkar inte Colin Mcrae 2005. Vet inte om det bara gäller dualcore p4 eller om det gäller alla. Men för mig funkade det att installera spelet genom dvd brännaren efter det att jag uppdaterat Nero. Den nya heter "Nero-6.6.0.16" Nu är det bara problem med att kalibrera ratten, Spelet tar inte inställningarna.. Men nog är det fel att man ska installera genom uninstall knappen
||||
Jag har samma problem. Man ändrar inställningarna sen går man ut. När man går in igen så är det återställt. Vilket gör att jag har mega dödläge sen kommer allt på ratten... Momo Force _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Jag har en sur Microsoft Force Feedbackratt, i det medföljande programmet brukar jag göra inställningar för olika spel. McRae 2005 har jag dock inte provat så jag ska inte säga för mycket, men har ni övervägt att göra de flesta inställningar i rattens medföljande programvara och funkar det i spelet?
_________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||
Den funkar i programmet och med alla andra spel Men funkar inte :/ _________________ Daniel Steiner |
||||
PÅ min dator löste det sig med att installera den officella patchen från Codemasters. Efter att jag installerat patchen så startade jag om datorn sedan funkar inställningarna för ratten. Nu ska jag bara ha cheatsen så att jag får prova audi s1'an
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1942 besök totalt |