|
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3014

08 Nov 2005 00:04
Vad var det som hände angående 3:e platsen? Var och hämtade lite proviant så jag såg inte inte hela sammanhanget
Klart sevärt för övrigt. Inte för inte att man längtar tillbaka till en solig dag i Augusti på Gelleråsen
_________________ Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
|
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19314

08 Nov 2005 00:07
Plomberingen på motorn saknades...
_________________ Jörgen Eriksson
|
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723

08 Nov 2005 00:10
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg)
|
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens

08 Nov 2005 00:11
Man kan ju ha förståelse för att tävlingsledningen vill göra ett statement och etablera att man ovillkorligen ryker om plomberna inte sitter där.. men det verkar ändå lite fånigt.. jag menar, det är ju inte speciellt svårt att förfalska en plomb om man nu verkligen vill fuska... så IMHo så är det en bättre metod med ovillkorlig checkup om minsta misstanke föreligger och självklar checkup om en plomb nu skulle saknas och sen alla nöjda.
_________________ Mvh // Niklas L
|
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723

14 Nov 2005 23:05
Lägger en påminnelse här oxå. 23,30 börjar det
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg)
|
Jerkan
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 613

15 Nov 2005 12:21
När går det i repris?
23.30 är lite ör sent för min del tyvärr.
_________________ /Jerry Svensson
|
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1264

15 Nov 2005 12:46
Jerkan skrev: | När går det i repris?
23.30 är lite ör sent för min del tyvärr.  |
Lördagar 13:50
_________________ Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83
Saab 9-3 -07
|
Jerkan
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 613

15 Nov 2005 13:56
Tackar, ska lägga en påminelse i telefonen.
_________________ /Jerry Svensson
|
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723

21 Nov 2005 22:59
vaknade precis till och kom på att det är måndag idag
Radical & co
I detta program: Falkenberg. Vi avlivar och livar upp myter om Motorsport. I vårt muskeltest möter Radicalen kanske sin överman i originalet Suzuki Haybusa. Och längst fram i startfältet ställer sig Peter "Poker" Wallenberg. Håller bilen och nerverna när han har 25 hungriga racers bakom sig och vem av dessa blir först in i den nya chikanen? Vem fan är Sam Whan? Del 4/8.Svensk motorserie från 2005. För första gången i svensk historia får vi en serie där toppen av svenskt näringsliv fajtas med hungriga racerförare och skådespelare i världsklass. I Radical & co möter vi förare och mekaniker som vi aldrig mött dem förr. Som en bisvärm intar de ort efter ort. Drygt 25 hungriga racerförare som lever och andas asfalt blandat med oemotståndlig galenskap och gemenskap. För man måste väl vara lite galen om man åker tre sekunder snabbare per varv än storebror STCC. Och med hjälp av den 1,3 liters motor på över 200 hästar som ger en vikteffekt förhållande nära F1 så kanske det inte är så konstigt att man blir sugen på att gasa. Programledare: Peter Sundfeldt och Kenneth Tonef
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg)
|
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19314

21 Nov 2005 23:29
Klart att det ska handla om mental träning i racing på Discovery,
samtidigt som Radical & Co drar igång.
_________________ Jörgen Eriksson
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20248

22 Nov 2005 00:05
Jet skrev: | Klart att det ska handla om mental träning i racing på Discovery,
samtidigt som Radical & Co drar igång.  | zappeli zapp zapp mellan reklamsnuttarna.
Missade omkörningen på gulflagg, hur såg det ut? Var det varvning under gulflagg?
|
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723

22 Nov 2005 00:07
som jag tolkade det var det i samband med startsmällen
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg)
|
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723

22 Nov 2005 00:49
efter att ha sett starten igen så är nog där det sker Peter nämner till och med nått om gulflaggen
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg)
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20248

22 Nov 2005 08:46
om man pratar generellt så finns det garanterat tolkningsläge här.
om man kommer fram till en krash där det finns bilar som håller på att återgå till loppet, får man passera dem och i så fall när anses de vara tillräckligt med i loppet så att gulflaggen förbjuder passering?
Sen finns ju tolkningen om "aggresiv körning" osv osv.
Det går att hitta tolkningsproblem i alla reglementen.
omkörning på gulflagg är ju helig men får man passera en bil som i gångfart linkar mot depån, och i så fall i vilket tempo?
|
Andreas Douhan
Här sen Okt 2003
Inlägg: 32

22 Nov 2005 16:00
Gulflaggssituation uppstod då de skulle vara "Poker" i högerböjen uppför krönet, kommer inte ihåg vem det var som hade kört av. Men det var en bit in i loppet iaf.
_________________ Andreas Douhan
|
ViktorHuggare
Västerås
Här sen Jun 2005
Inlägg: 35

23 Nov 2005 10:58
Andreas Douhan skrev: | Gulflaggssituation uppstod då de skulle vara "Poker" i högerböjen uppför krönet, kommer inte ihåg vem det var som hade kört av. Men det var en bit in i loppet iaf. |
Som andreas säger var det på baksidan i fullfartshögern. Samuel och Alex hade kunnat se Poker en bra bit innan, men när de väl planerat att smita förbi kommer det en gulflagg. Om de skulle bromsa, eller äns släppa gasen i den kurvan skulle båda sladdat av direkt, allt fäste försvinner från bakhjulen. Därför tycker jag de gjorde helt rätt att köra om. Nu var ju det mot reglerna, men de fick bara 5sek tillägg, så antagligen tyckte domaren också att de gjorde "rätt" Dessutom har man väl inte många millisekunder på sig att ta det beslutet...
_________________ Viktor Huggare
|
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723

28 Nov 2005 18:44
Lägger upp en påminnelse:
kanal5 skrev: | 23:30 Radical & co
I detta program: Knutstorp. Fyrpet, borrad och strokad. Poker, Pyjamaspojken och Zeke. Program 5 går i namnets tecken. Och Zeke är smeknamnet på veckans gästförare, nämligen Stefan Sauk, som även han har insett vilken bil i Sverige som ger den största kicken. Del 5/8.Svensk motorserie från 2005. För första gången i svensk historia får vi en serie där toppen av svenskt näringsliv fajtas med hungriga racerförare och skådespelare i världsklass. I Radical & co möter vi förare och mekaniker som vi aldrig mött dem förr. Som en bisvärm intar de ort efter ort. Drygt 25 hungriga racerförare som lever och andas asfalt blandat med oemotståndlig galenskap och gemenskap. För man måste väl vara lite galen om man åker tre sekunder snabbare per varv än storebror STCC. Och med hjälp av den 1,3 liters motor på över 200 hästar som ger en vikteffekt förhållande nära F1 så kanske det inte är så konstigt att man blir sugen på att gasa. Programledare: Peter Sundfeldt och Kenneth Tonef. |
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg)
|
T Ahlqvist
Gislaved
Här sen Dec 2004
Inlägg: 266

28 Nov 2005 23:58
Missade det med 2 min
|
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3014

29 Nov 2005 01:50
Klart sevärt som vanligt.  Speciellt med tanke på att man får se ett varv med kamera på bilen ifrån alla banor.
Knutstorp verkar rolig!
Börjar dock bli mer och mer trött på Kenneth Tonef. Kan ju vara bra att veta vad apex är om man ska kommentera racing. Varför inte klippa bort sådana saker. Har svårt att tro att de sitter och kommenterar racet live.
_________________ Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
|
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048

29 Nov 2005 11:29
Andreas Millbro skrev: | Har svårt att tro att de sitter och kommenterar racet live. |
Kör inte Peter Sundfeldt?
_________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster!
|
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3014

29 Nov 2005 16:03
apex skrev: |
Kör inte Peter Sundfeldt? |
Det stämmer så sannorlikheten att han kommenterar racet live via radio ifrån sin bil är ju lika med noll.
_________________ Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
|
|