Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1457 besök totalt |
"Jaguarbråket"
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete Ett par följdfrågor bara: Körde Lister Le Mans 63? Fanns de i huvud taget som märke 63? Ser det inte mer ut som en Aston Martin? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Lite lustigt att de bråkar om ett chassinummer som ska motsvara en bil som körde på Le Mans 1963. Svensken hävdar att motparten förlorade rätten till chassinumret 1960 i samband med en krasch. Var bilen som kraschade 1960 med på Le Mans tre år senare?
![]() _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
|
||
Re: "Jaguarbråket"
Det där är inte ovanligt. När bilarna bygdes om till rejsbilar blev ombyggbaden så total att bara chassie numret återstod och en hel bil blev över, som kanske "såldes". Jag känner till en bil som var fabriksbyggd racerbil men uppgraderades till den milda grad att den sedan både "såldes" och tävlade. En kamrat äger bilen som uppenbarligen är fabriks, och dom har en liknande konflikt. Dock ej i domstol, ÄN. Jag fick nyligen detaljbilder på den bilen. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
Fd ordförande är det väl ändå? ![]() Dessutom heter han Staffan men det stämmer nog att det är honom journalisten menar. ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
och jag som sökte både på Jaguarbråk och Lister utan att hitta något... Vad det gäller äktheten på bilar kör ju FIA numera med två vagnsböcker för historiska bilar. En som säger att bilen är byggd som en sådan det ser ut som, och en som säger att det faktiskt ÄR en sån det ser ut som. Jag suckar mest över hur mycket en journalist kan vränga till en liten historia och stärks ytterligare i min tro att INGENTING jag läser i (framför allt) dagstidningarna stämmer helt med verkligheten. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1457 besök totalt |