Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1422 besök totalt |
2005-11-27 Sturup Vinterrace
Jag är INTE representant för Svedala Motorklubb lägger bara in en Reminder Inbjudan Svedala Motorklubb och Sturup Raceway inbjuder till Winter Race Serie På Sturup Raceway söndagarna 27/11,11/12, 22/1-06,12/2-06. Följ länken till Svedala Motorklubb, det står täckta bilar i inbjudan men även öppna bilar med båge får som vanligt köra men INTE formelvagnar och folkracebilar http://www.svedalamotorklubb.se/newp / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Bengt,
på SPVM utskick stod det att man måste ha aktuell vagnbok, vet du om det stämmer, eller rättare sagt om det är avsikten? Tror dom flesta eller många som kör MGCC KM i roadsport inte kan köra då? Ingen chans att få köra med bil utan båge? (tittar längtansfullt ut på min vinterbil, 944 N/A med friktionsdäck!) _________________ Pär Hylander |
||||
du får väl byta hjul mellan bilarna ![]() och ha wet-setup _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Hmm jo, fast det ska ju byggas nu i vinter, pallbockarna är nära.... F ö har jag så mjuka fjädrar att det nog är våtinställning redan ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Nu kan jag svara själv, eftersom jag var nyfiken och ringde och frågade!
Det ska tydligen gå att köra med täckt bil utan båge, typ enligt liknande premisser som MGCC KM. Tjohoo, jag kommer med vinter-Porschen ![]() Det där med att ställa in för dåligt väder är tydligen i princip nederbörd i kombination med minusgrader . Om det är minusgrader men uppehållsväder så kommer banan att vara saltad. Regn och plusgrader är ok Det här med däcksval kommer att bli lite annorlunda, hmm friktionsvinterdäck, sommargatdäck eller r-däck.... _________________ Pär Hylander |
||||
_________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Man ska tydligen inte behöva en vanlig vagnbok, utan ngn sorts dokument, typ "temporär vagnbok" för just dessa tävlingar kommer att skrivas som jag uppfattade det. Antar att det finns regler eller lokala ordningsföreskrifter mot dubbade däck. _________________ Pär Hylander |
||||
Ja visst är den fin ![]() |
||||
Jag fick precis detta från Svedala Motorklubb:
![]() ![]() "Överenskommelse avseende inställd tävling "WinterRace" 27 november Tävlingen ersätts av "Testkörning" under tiden 10.00 - 14.00 27 november 2005. Testkörningen kommer att kosta 300 kr." _________________ -- |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1422 besök totalt |