Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (6271 totalt) |
Porsche 911 TURBO (micke svens
Hej!! Vet någon här när den porschen var med i bilsport? Den är grå och har 507hk under bakluckan. Vill gärna veta mer om den fina bilen för den är till salu.. Tacksam för svar _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||||||||
Re: Porsche 911 TURBO (micke svens
Vad vill du veta? Ägs av Uffe på NBgummi Är i grymt fint skick, har gått kort.. Sitter nästintill orginal snurra i nu. Sitter fina väghållningsgrejer på den. /pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||||
_________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
http://www.gulasidorna.se/query?what Vad tycker du? ![]() |
||||||||
Ligger i hans garage oxå ![]() Han verkade tycka att bilen var svårsåld med "fin" motorn! /pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||||
Jag kikade lite på den när jag var på NBGummi för ett tag sen... den var grymt fin!! Groteskt breda hjulhus i de där turbosarna
![]() ![]() |
||||||||
Nope, alla 930Turbo innan -91 tor jag var 4-petade. Porsche tyckte inte det behövdes fler med det vridet ![]() ![]() /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||||
Hehe, nu går det upp ett ljus.
Jag var med när den där bilen - och några andra - skulle köra ICA-Stopp. Från långt håll hörde man hur han drog ut på motorvägen. Vilket ljud! Tror nog att bilen är svårsåld med den motorn pga hur den beter sig på vägen - iaf om jag får tro passageraren. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
-89 hade femväxlad om jag kommer ihåg rätt, sen blev det uppehåll för 911 turbo till -91 då 964 modellen kom. Fyrpetad låda är en stor anledning att inte köpa en 911 turbo, det är inte direkt tätstegat.. ![]() _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Inte? den är rätt så stryktålig den lådan. Hade jag pengarna så skulle jag köpt 3.3 turbo med 4 petad låda, helt klart. _________________ Kör cheva numer. |
||||||||
Stryktålig men tråkig utväxling. Den gör ju nästan 200 på 2an osv. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
I mina ögon är det väl rätt bra?, mindre antal växlingar. Gäller att bygga en motor som har en rätt flack vridmomentkurva över ett brett intervall så är växellådan bra. Nåväl åter till ämnet. _________________ Kör cheva numer. |
||||||||
|
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (6271 totalt) |