Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 28762 besök totalt |
hej hej
det är ju så man blir tårögd ! ja av glädje alltså ser riktigt trevligt ut sakta men säkert framåt. gillar olje tanken ädelplast är rått. lycka till i fortsättningen. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
Arbete
Lite har det hänt i alla fall de senaste veckorna. Vi har bland annat fått hem vår nya raggarkylare i aluminium, med svetsade anslutningar för AN16. ![]() Nya kylaren, jag la ett skjutmått för att det skulle gå att se storleken... ![]() ![]() En första överblick hur det ungefär kommer se ut i bagaget, batteriet flyttas även bak som syns. |
||||
Rattstången
Vi kommer nog försöka göra både och faktiskt men eftersom det bara behövs ca 25mm nerflyttning av rattstångsinfästningen är vi inte tvingade att vinkla om kuggstången även om vi kommer vrida den något. Orginal infästning för rattstång kommer fortfarande att användas. |
||||
Visst är det så! De nya skärmarna är ungefär i den storleken som vi kapat ur med ca 5cm överlapp än så länge. Framskärmarna är i sammanhanget bara att skruva dit även om man även där är tvungen att plasta dit en del bitar för att få det att funka. |
||||
Delarna kommer från tyskland. |
||||
hmm jag blir lite förvirrad när jag ser datumen på posterna här, är inte detta den gula som jag var och tittade på i Kalmar för sådär två år sedan?
http://www.irry.com/traff020921/DSC0 den där alltså, jag var på den träffen för övrigt men inte i min bil då jag inte hade den då _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Samma folk samma bil ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
Tidens varv
obizzz skrev: hmm jag blir lite förvirrad när jag ser datumen på posterna här, är inte detta den gula som jag var och tittade på i Kalmar för sådär två år sedan? Joo, det kan nog stämma bra det. Dock så beslutade vi för något år sedan att det var dags att börja om från början så att bilen skulle motsvara de krav vi har, då påbörjades detta stora ombyggnadsprojekt som har växt och växt... |
||||
Vårstämning
Passade på att ta en stämningsbild ikväll när vi hade lastat bilen, för imorrn skall den på bläster ![]() ![]() Vi skall få insidan, motorummet och delar av undersidan blästrade, den gula färgen sitter skitkasst och måste bort då den tenderar att flagna! För övrigt går det sakta med denna bilen just nu då vi bygger på andra projekt, mer info om det kommer kanske senare... ![]() |
||||
Tid...
Hallå Det senaste halvåret har det inte hänt mycket med Urisen, detta mest beroende på tidsbrist. För tillfället så arbetar vi bägge väldigt mycket utomlands samt att vi har skruvat väldigt mycket med andras bilar ![]() När det gäller bilen så svetsades takluckan igen i somras, det var väl det senaste som hände. Anledningen till kapningen i skärmarna så är det för att passa in de breddade glasfiberskärmarna, motorn skall alltså inte flyttas bak. Däremot skall olje- och vattenkyl flyttas för att få en fördelaktigare viktfördelning samt att skapa mer plats i motorrummet. Det stämmer att det är den bilen som ursprungligen kommer från Vaggeryd, men efter vår ombyggnad kommer den inte ha mycket gemensamt från dess. |
||||
Jajjemensan... En likadan på 8-9000varv ![]() ( om inte min "moppe" då på 13000 ![]() _________________ Oscar Lindengren Volvo 242DL ( snart 242 T6 ) Nissan Sunny Gti-R Honda CBR954RR |
||||
Jo det är ju sant! ![]() _________________ Tommy Olofsson Audi quattro 639hk 694nm. |
||||
Framsteg??
Njae, den kommer inte vara klar till sommaren. Som det ser ut just nu har det inte hänt något på flera månader. Vi har arbetat mycket utomlands det senaste halvåret. Vidare har vi införskaffat ett antal trevliga maskiner som kan vara bra att ha (svarv, fräs, pelarborr). För att maskinerna skulle känna sig hemma behövde vi ju ny verkstad också ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 28762 besök totalt |