Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3927 besök totalt |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jaha, så bara för att man smurfar Firefox så har man missat århundradets utförsäljning! Första gången någon skvallrade om det här snorklade man in på www.dahlbackracing.com och tänkte att amenvadårå? och så byter man browser och vad händer? Jo, världens rea har passerat under min näsa. Blä. |
![]() Lika bra att allt är slut, för det är mina pengar också ... Så R-däck på gatan har bättre grepp än vanliga däck, både torrt och blött? Att de kanske slits fortare kan jag gå med på, det vore inte så konstigt. Mina nuvarande Yokohama A502 (gatdäck plus?) tycker jag är bra vid torrt väglag, men är förrädiskt hala vid blött. Vägbuller är man ganska van vid nu, så det gör inte så mycket ![]() Blästrade skärmkanter? Bra, bara att gå efter med lite rostskydd och lack då så har man alltid rostfria skärmkanter ![]() ![]() _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
Just hemkommen från Dahlbäck (jobbar i närheten).
![]() Det var full kubbning - eller i alla fall en strid ström av kunder som hämtade däck. Enligt personalen hade man ca 50 obekräftade förfrågningar/beställningar som man ännu inte hunnit besvara. ![]() Därför vet man ännu inte vilka dimensioner som finns kvar och vilka som kommer att ta slut. ![]() Lite o/T: var hittar man tillverkningsdatum o E-märkning på dessa däck, och vad avser "type S"? (S-oft eller det där andra japanska för Hård?) ![]() ![]() _________________ Mårten Kluck |
När jag skulle åka till en banträff med mina re540 hade jag de inte i bilen som jag brukar utan jag åkte dit på dom. Hade jag vetat att vv "lagat" vägen med sprutgrus hade jag inte åkt med dom dit. Visst rasslade det rejält i hjulhusen, men jag vet inte om det blässtrade så mycket, inte synligt iaf. Däremot hade den som åkt bakom mig, som tur var ingen vid detta tillfälle, fått sin front, ruta rejält blästrad. Det rent av spruta småsten efter bilen. Inte så sjysst mot övriga trafikanter.
_________________ Erik Birgerson //Golf vr6 -93 |
En liten fråga, hur blir bilen att köra med 205/60 R15 ? Blir den profilen för hög att åka med? Såg ju dom hade sådana däck kvar, tänkte för att sätta fram, sugen på bredare bak men kanske man ska satsa på samma runtom... Fälgarna är 6" breda fram och 9" breda bak
![]() Är till en 242a se projekt tråd om ni fundera nått https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ MVH Roger Brorsson |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3927 besök totalt |