Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Porsche "testad" på lackverkstad i Örebro.
<<   1, 2
5494 besök totalt
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004

thumbs down
Jag hämtade ut min förra 944 S2 Cab från lack en gång i Växjö och när jag hämtade ut trodde jag motorn var rasad.
Det gick ojämnt,rök och tickade som den aldrig gjort tidigare men verkstaden hävdade bestämt att man inte varit ute och busat med den.
>
Efter oljebyte och lugn körning gick den kanon igen men dit lämnar jag aldrig bilen igen.

Det jag inte förstå är hur man lyckats misshandla bilen så med tanke på hur hårt jag själv kört med bilen utan att den brytt sig någonting?!?!

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Cobolt skrev:
En bra grejj man borde kunna göra om man oroar sig, är att lägga in en vanlig handhållen gps i bilen med loggningfunktionen påslagen - lätt att gömma, och är någon ute och busar så kan man ge dom fan för det!
om GPSen inte ser sateliterna så ger det ju inte så mycket. Det fungerar inte så bra i handskfacket har jag för mig. Extern GPSantenn löser iofs det problemet.

Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003

Namndispens
Namndispens

NiklasFalk skrev:
Cobolt skrev:
En bra grejj man borde kunna göra om man oroar sig, är att lägga in en vanlig handhållen gps i bilen med loggningfunktionen påslagen - lätt att gömma, och är någon ute och busar så kan man ge dom fan för det!
om GPSen inte ser sateliterna så ger det ju inte så mycket. Det fungerar inte så bra i handskfacket har jag för mig. Extern GPSantenn löser iofs det problemet.

Antar att det spelar roll vilken gps man har då? hade en gps-manick fastsatt i framrutan förra helgen och den fungerade skitfint (dvs pda m gps funktion och karta).

Fixhult
Här sen Apr 2004

Cobolt skrev:
Antar att det spelar roll vilken gps man har då? hade en gps-manick fastsatt i framrutan förra helgen och den fungerade skitfint (dvs pda m gps funktion och karta).
Det räcker ju med värmetrådar i rutan eller viss ytbehandling på rutan för att signalerna inte skall gå fram. Om du har hela GPSgrunkan monterad i vindrutan så är den ju inte speciellt "gömd". En pda som ligger och loggar gömt med extern antenn i vindrutan är en annan femma.

Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003

Namndispens
Namndispens

Så känsligt alltså? jag har inte gjort några större tester, bara noterat att det fungerade i vindrutan.

Uppsala
Här sen Sep 2005

jag känner en som hadde sin VR6 synkro inne på lack för han var för nära ett stacket och buklatt hö.fram och grill och allt annat på bilen var helt och fint och sen när han fick tilbaka bilen så var det nyansfel på det nylackade men inte bara fär det skulle utan vänster bakskärm och om jag inte minns fel så stod bakhjulet lite fel med

men de havda att fördröjningen på en månad var pga planeringsfel och att ignen hadde varit ute och kört med bilen och garanterat inte buklat eller repat den

och det är den "riktiga" VW handlan här

sen har jag också hört meckar där och på andra ställen som tycker att det är en löneföremån att "testa" bilarna som blir inlämnade

så tyvär är jag säker på att det inte är ovanligt om man inte säger till nån man känner där eller om man har en bil som ignen vill pina

Lidköping
Här sen Nov 2002

Nu tyckte jag att det var dags att låsa.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Allmänt banåkaforum
Porsche "testad" på lackverkstad i Örebro.
<<   1, 2
5494 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande