Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2505 besök totalt |
|
||||||
Den borde iaf vara enkel att begränsa i reglementet, men det blir lite hål i den reklamplatsen...
|
||||||
Är jag dum eller? Öka inte detta utvecklingskostnaderna istället?
![]() Vore de inte bättre att man förbjöd alla små vingar? Då blir väl de mekaniska greppet viktigare och därmed bör man väl kunna ligga nära då också. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
Instämmer! säsongerna 66 och 67 (när de börjat med 3 litersmotorer och innan de börjat med vingar) var de förnämsta i F1 historien. Men jag är med på allt som gör racingen bättre. Man kan ju börja med att ta bort pittstoppen helt, då måste de köra om för att förbättra positionen (det går ju utmärkt att köra om med en nutida F1 bil, det visade ju loppet i Japan). _________________ Johan Rådlund |
||||||
Jag är lite kluven till att ta bort pit-stopen. Visst, allt skulle avgöras på banan vilket givetvis är kul. Men på nåt sätt har strategin kring depåstoppen blivit en så viktig del av det hela så det vore som att ta bort en dimension. _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Hur stor är tanken i nuvaradne F1 bilar ? 100 liter? mer? Det innebär ju i sånna falla tt tanken måste bli nästan dubbelt så stor.. Vilket kräver ännu mera utveckling och mixtrande under racet för att justera för viktfördelningen.. näe pitstoppen tycker jag kan få vara kvar.. Gillar de tighta fighter som depå stoppen ger, samt att teamen också är viktiga, inte bara föraren! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
|
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2505 besök totalt |