Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 ... 9, 10, 11 >> 34729 besök totalt |
lamborghini.gallardo.se -racing...
Jag har snickrat ihop en ny liten website, med bl.a. lite material om en fin bil och en fin racingbana... Adressen är: http://lamborghini.gallardo.se/ Välkomna på besök! Bl.a. finns en liten rolig video att ladda ner från ett varv på Ringen, innehållande en liten fight med Ring-Taxi... |
||||
Re: lamborghini.gallardo.se -racing...
Klart inspirerande i vinterkylan! Det var fint kört, helt enkelt och Boxstern både går och låter ju kanonbra. ![]() Hoppas Lambon blir till belåtenhet. ![]() _________________ -- |
||||
Det var väldigt, vad många det blev som började ladda ner filmen. Jag har redan överskridit min kapacitet på webhotellet... Och sajten går väldigt segt för tillfället!
om det är fler som har problem med hastigheten, så kan ni ju försöka igen lite senare... Visst kan jag bjuda på en provtur för er som vill, när snön har börjat smälta igen... och visst går Boxstern bra. Jag är väldigt nöjd med den! Fast nu är den till salu, så om det finns några intressenter så kan ni ju höra av er! |
||||
Du får väl hålla dig framme i kön då, när det blir dags för provåkningar... ![]() Jodå, det finns specialframtagna 19" vinterdäck till Gallardon. Men några sådana har jag inte tänkt köpa... |
||||
Riktigt fin sida Erik!!! Vilken härlig dröm du har uppfyllt! Hoppas att du får många härliga stunder med den bilen!
![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
||||
Det där var en åktur jag sent kommer att glömma. ![]() Jag blir sällan rädd när jag åker men där var jag stundtals rätt skraj ![]() _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||||
Dycker tillfället upp så ska jag håla mig framme ![]() ![]() Vad skiljer en SE mot en "vanlig"? Gillar det svarta på taket & motorhuven, men det måste väll vara mer som skiljer? _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Riktigt trevligt.
Lånar tråden lite med ett par frågor. Ska själv köpa en Gallardo men vet ej om man ska ha manuell eller E-gear. Har läst många begannonser med utbytt koppling o låda på bilar med e-gear men ej på de bilar med manuell låda.Är de mer sköra? Vem servar dem i malmöregionen? Har tänkt mig en orange så där inte blir för många gula. _________________ Christer Sunesson Ferrari F430 Scuderia 08 Gallardo E-gear 2005 |
||||
Det går alldeles utmärkt att köra den på vintern ![]() http://www.sportbilen.se/reportage.p http://www.sportbilen.se/bildspel_bi ![]() om jag hade råd skulle jag nog ha svårt att välja mellan e-Gear och manuell, men det lutar nog åt manuell. Nere på Essen kollade jag på en massa tuning och rejsgrejor till Gallardon. Bl.a. finns det FIA-godkända Recarostolar i Lambo-skinn och 4/5-punktsbälte. och Pirelli har precis kommit ut med nya R-däck i Gallardons storlek, vi lämnade in en beställning åt en kund med en svart Gallardo. Ska du ha den original eller rejsa till den? Grattis igen Erik! ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Som du säkert vet, så sitter det R-däck (Pirelli Pzero Corsa) original på Gallardo SE. Lite svårt att se på bilden om det är detta däck som du fotograferat, eller om de har tagit fram ytterligare en modell? |
||||
Här har vi ju filmstjärnan! ![]() Mannen som på filmen sitter i passagerarstolen och med jämna mellanrum torkar svetten från pannan -det är herr Tobias... Hoppas i alla fall att du också hade det trevligt, när vi var nere på GRCs "End of Season Racing Weekend"... |
||||
Svaret finns på hemsidan under rubriken "Car facts"... Sammanfattningsvis kan man säga att det är: 1, Tvåfärgskonceptet (interiört och exteriört) 2, Sport Setup (Styvare chassi, R-däck, sportratt i mocka m.m.) 3, En hel hög med extra utrustning... Dessutom har Gallardo SE liksom alla Gallardo årsmodell 2006 fått ett helt paket med uppgraderingar jämfört med "gamla" Gallardon. Största skillnaden är att motorn har fått 20 hk extra samt en mer aggressiv mappning, nytt avgassystem, uppdaterat chassi, förbättrad och mer direkt styrning samt snabbare E-Gear växellåda (extrautrustning) som nu även har launch control... |
||||
Mycket trevligt. Hoppas kunna följa med nästa höst igen om det blir något av och ekonomin tillåter det. Tur att man inte hör vad jag säger i filmen ![]() _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||||
Själv är jag ju en sucker för gula bilar... Men orange är också väldigt snyggt på Gallardon. Såg även en grafitgrå metallic gallardo SE som var brutalt snygg! Manuell och E-Gear tvistar de lärde om... Själv tycker jag att det är paddelväxellådan som gör hela bilen. Hade det inte varit för den så hade jag inte köpt en Gallardo. Detta säger jag trots att jag lite köpt grisen i säcken. Jag har nämligen bara provkört Gallardon med manuell låda och den lådan tyckte jag inte alls om. Möjligt att den kräver tillvänjning, men jag tyckte den var väldigt svårjobbad. Däremot har jag kört Ferrari F430 med F1-lådan och den växellådan var helt underbar!!! och med tanke på att det är samma tillverkare som gör E-Gear till Gallardo så hoppas jag att den ska vara lika bra... Det återstår att se! Gällande koppling så har jag pratat med vissa som hävdar att kopplingen har varit problematisk för E-Gear-bilar. Andra säger att Lamborghini har haft problem med kopplingen på manuellt växlade bilar. De som jag anser vara mest trovärdiga källor är de som säger att det var tidigt producerade Gallardo med manuell växellåda som hade mest problem. om du ska serva en Gallardo i södra Sverige, så rekommenderar jag att du gör det hos Lamborghini Köpenhamn! (Jag kommer nog själv att serva min bil där, även om jag bor i Stockholm. Hos Din Bil kommer den garanterat aldrig att sätta sina hjul i alla fall...) |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 ... 9, 10, 11 >> 34729 besök totalt |