Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
PAGANI ZONDA till GTR2002 ute nu
964 besök totalt
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Trådstartare

En ny bil släpptes idag till GTR2002. Pagani Zonda

Hämtas här, den använder Marcosens motorljud än så länge. Ett eget ljud skall komma snart. Bilen är skön att köra brutal att se på.

http://www.sbdt.co.uk/forums/index.php?act=ST&f=51&t=14654&s=544608b1d . . . .

PS det är inte en officiell GTR2002 addon bil. Dock är den gjord av några av killarna i SimBin. DS

//Micke

Westfield SE
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Finns ett team som kommer att åka FIA GT med den bilen alt. LeMans, kommer inte ihåg vilket nu.. Fick ett SMS från "någon" som stod bredvid den bilen i depån i ett land något söderut...

BMW i4 M50
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

De har ju redan kört den på sebring och den höll väll nått varv eller 2 med racemotorn fast med lite mer tid ska de nog få ihop den.

Har oxo hört att det ska byggas nån till bila som ska köras i europa och lemans.

Ska bli jäkligt skoj och testa och se om den är någo trevlig och köra.

Solna
Här sen Jan 2003

Jävligt trevlig bil nu när jag testat den lite

Relativt snabb var den oxo, det betyder att jag körde liknande tider som med listern altså höga 1:22 runt brands hatch.

Tillåtet med bilbyte mitt i serien till en icke officell men endå till rätt stort del simbin utvecklad bil om teamkamraten tillåter det.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Jag har testat bilen lite ikväll. Jag tycker också att den är rätt så trevlig! Dock tycker jag att den är jäkligt lätt över baken! Tycker inte du det HOOPoo? Den vill gärna släppa i bakänden trots stor vinkel på bakvingen.

Är detta en inställningsgrej, eller är bilen sådan?

Team Swedish Racing Mates
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Har testat den lite nu på Laguna Zeca som är nästa bana och så jätte lätt över baken är den inte med rätt inställningar. Killen som gjorde fysiken skrev ju i nån post att grund setupen var väldigt överstyrd för han gillade bilarna så och det går ju igen över vingar, fjädrar, dämpare och hjulvinklar så med lite pill blir den rätt trevlig.

Enda jobbig är lite on/off effekt i motorn med en rejäl bula mitt i effektkurvan som kan ställa till det mitt i kurvor men när man väl får ner kraften i backen sätter sig bilen fint och är inte det minsta orolig.

Går inte så snabbt runt laguna tror jag nådde ner till höga 1:25 eller så men med lite mer pillande och körande ska det nog gå bra. Även om jag nog ska börja ratta lister där nu eftersom den trevliga zondan kanske inte får vara med i serien.

Micael Johannssen: Djungel Jim sa att beslutet låg i dina händer om bilen skulle få vara med eller inte så hur blir det.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Det stämmer HOOPoo! Jag tog din setup från Listern och la in den på Zondan. Då blev den helt annorlunda. Det var en inställningsgrej!

Jag ligger på samma tider oavsett jag kör Listern eller Zondan. Så det kvittar för mig. (Skämmigt så har jag inte kommit ner under 1,30, jag ligger på 1,30,4)

En sak hade du rätt i och det är turboeffekten när man kommer upp lite i varv! Jäklar vad den pinnar på då!

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Nu så.....1,28,9 med Zagondan! Nu börjar det likna något!!!!

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Körde lite till innan datorn kraschade. Körde på 1,26,4..

Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
I senaste nytt tråden har jag lagt in en rad om Zondans framtid i serien.

Vi har beslutat att den får vara med. Ingen jag har hört hittils, har varit negativ till bilen, jag är det inte - inte Jim heller. Nu får vi se om någon kommer till skott och vill använda besten.

//Micke

Westfield SE
Citera
Racingsimulatorer
964 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande