Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Persbrandt, Sjögren och Sauk med flera på banan (omdöpt)
1, 2   >>
4783 besök totalt
Joakim Stensson
Stockholm
Här sen Sep 2005

Trådstartare

http://www.expressen.se/index.jsp?a=479024

Satt just och ögnade igenom - kolla bakluckan på hans 745:a. Är det inte..?
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Jo vist är det! Men sitter den inte snett !?

o där var vi igång igen ...

NS BTG: 9.10.21

Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Fredrik C skrev:

Han kanske inte var nykter när han satte dit märket

Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

steffe skrev:
Fredrik C skrev:

Lämna nu Persbrandt i fred. Det finns tillräckligt med skandalblaskor som följer hans liv och leverne.

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
krabi

Här sen Dec 2002

Han var väll nere på en ringen-kurs med...något motorprogram och någon känd motorsportprofil.

(Vilket minne man har...åhh, den här sidan av guldfiskskålen har jag inte sett tidigare...)
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

krabu skrev:
Han var väll nere på en ringen-kurs med...något motorprogram och någon känd motorsportprofil.
Vänta nu, var det inte han som inte ville använda racelinjen "eftersom det gick så sakta att det inte kändes vettigt"? Han snurrade tidigt i racet vill jag minnas om det nu spelar nån roll.

fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004

han körde väl 911 då och lådan sade adjö tror jag
va annars ett kul reportage

krabi

Här sen Dec 2002

30 sekunder med Altavista för att friska upp minnet gav resultat...
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=112&a=63315 (Varning för skallerpress-journalistik) thumbs down
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Perbrant i motorprogram?
oseriöst kändisfjantande är min åsikt!
och är prestana på 3:an verkligen ett motorprogram?
Tycker mest det är tönterier där. (iofs har iv väl inga svenska motorprogram just nu?)
Att Persbrant drömer om Daytona 24 h är ju gulligt. Hoppas bara att det inte blir allvar.
Inte kul för övriga deltagare med en B-skådis med grava alkoholproblem med på griden.
Känns inte det minsta seriöst.

Förstår inte varför kändisar är så eftertraktade i motorsammanhang bara för sitt kändisskap?
Är väl bara en simpel och enkel genväg att få PR?

Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

om nu Persbrandt lider av sjukdomen alkoholism hoppas jag att han kommer på fötter och lyckas leva ett nyktert liv.

Lidköping
Här sen Nov 2002

Vi har som sagt diskuterat Persbrand + Ringen tidigare och vidare så är rejsa inte ett ställe där vi spekulerar i människors privatliv.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Såg på Radical på kanal 5 i måndags och enligt Stefan Sauk (annan känd skådis) så hade han och Persbrandt diskuterat racing med licens etc, heder åt sånt som ger liv och mer tidningsskriverier åt bilsporten.

Lennart Jähkel körde (kör?) gokart (Sport 2000) på motionsnivå när jag körde på Järfälla för ett par år sedan.

Finns det fler "kändisar från teater/film/tv" som gör bilsporten levande för allmänheten?

Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

RBC-Lars skrev:
steffe skrev:
Fredrik C skrev:

Lämna nu Persbrandt i fred. Det finns tillräckligt med skandalblaskor som följer hans liv och leverne.

WORD! Lås tråden nu. Skvaller hör väl inte hemma här?

Lidköping
Här sen Nov 2002

Jag tycker inte att jag behöver låsa med tanke på vad jag skrev i mitt förra inlägg.

Citera
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

steffe skrev:
Såg på Radical på kanal 5 i måndags och enligt Stefan Sauk (annan känd skådis) så hade han och Persbrandt diskuterat racing med licens etc, heder åt sånt som ger liv och mer tidningsskriverier åt bilsporten.

Lennart Jähkel körde (kör?) gokart (Sport 2000) på motionsnivå när jag körde på Järfälla för ett par år sedan.

Finns det fler "kändisar från teater/film/tv" som gör bilsporten levande för allmänheten?

Var det inte någon dansbandssångare som satte skräck i Kenny Bräck och de övriga i Clio-cup för en massa år sedan.. Det blev ingen braksucce vad jag kommer ihåg..

Brämhult
Här sen Jan 2003

Jodå, jag kommer ihåg det.
Det var Christer Sjögren som körde Clio cup. Tror inte det gick så bra dock. Har för mig att han var av en del.

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Det där med Christer Sjögren i Clio Cup var jag faktiskt inblandad i, det var jag och Janne Nilsson (Flash) som hade med honom i vårt team under ett Mantorps-race. Vi tränade faktiskt en hel del på Gelleråsen och Christer var ändå inte helt oäven. Lyssnade och lärde men som sagt, Clio Cup på den tiden var rätt högprofilerad med bra racing. Inte lätt att hoppa in då. Vi hade en hetlevrad chaufför som, efter racet när Christer varit i hetluften, handgripligen skulle tillrättavisa honom. Detta hörde kvällstidningarna och så var skriverierna igång. Den hetlevrade skämdes senare när vi, och i synnerhet Janne, lät honom förstå hur dumt han bar sig åt. Men Christer Sjögrens deltagande fick ändå en väldigt positiv effekt, vi hade oerhört mycket bra spaltmeter inför racet.

Vad det gäller Persbrandt och Sauk så har de, som ni kanske vet och sett, båda provat på Radical. Mikael P kontaktade faktiskt mig angående en provkörning (som vi dessutom gjorde ett reportage om i MJ) och han skötte den exemplariskt med att på drygt 30 varv skala av tid som man ska göra, och bara göra en liten halvsnurrning i böjen mellan rakorna på korta Mantorp. Micke har åkt mycket hoj på Ringen och han är inte långsam på två hjul. Därav dekalen skulle jag tro, inte på grund av någon kändispryl i TV3:s Prestanda. Och att köra hoj där nere är bra mycket mer utmanande än att göra det i bil, det kan jag intyga.

En lite utanför-ämnet-sak; har haft en massa bilder från Goodwood Festival of Speed 2004 liggande i datorn och har nu lagt upp dem på en Fotopicsida, http://peter-sundfeldt.fotopic.net/c780691.html
Tänkte att det kunde vara kul för Rejsafolk att titta på. Kanske har någon av er varit där, kanske inte. Sällan har man väl varit så nära så många exklusiva racerbilar. På kvällen gick vi dessutom på smoking-middag men en massa namnkunniga racers. Att rada upp de namnen skulle kännas för mycket "jag mötte Lassie", men många har/hade sitter/suttit på F1-griden genom åren. En kvalitativ midsommar i England och bortsett från middagar bör man verkligen fara dit, och dessutom till Goodwood Revival i september. Men om detta har det väl skrivits här om tidigare?

Såg att jag måste svara i "Radical & Co"-tråden också.

Lidköping
Här sen Nov 2002

Hmmm... Nu ska vi se om vi kan få lite ordning på detta.

Tråden är omdöpt och snacket kring Goodwood fortsätter här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=334395#334395

Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Tycker också det är dålig stil att gräva i andras privatliv o hänga ut dom thumbs down
Tänk er själva att ha en kamera i nacken överallt...
Personligen tycker jag Persbrant är en grymt bra skådis o om ni har sett honom i otvingade intervjuver så inser ni att det är en KLART trevlig kille.
o varför ska man skojja om hans rejsingambitioner? Är m trevligt att han har rätt "hobby"

Fram för positiva nyheter istället!

Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003

Ang. Persbrant så träffade jag honom på ett hotell i Luleå i höstas, (jag mötte Lassie-varning) och utan att säga att jag gick in på några djupare diskussioner så var han iaf inte oförskämd som man kan få intrycket av i kvällspressen-klar, saklig och väldigt hövlig. Svarar på nyfikna frågor utan att vara dryg-jag fick mina fördomar på skam, samt en hälsning att ta med till familjen thumbs up
JAG skulle inte vilja byta en minut med hans privatliv, så fort han släpper en fjärt är Expressen där för att lukta om det kan vara en bakfyllefis

Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Sportbilsentusiasten skrev:
Tycker också det är dålig stil att gräva i andras privatliv o hänga ut dom thumbs down
Tänk er själva att ha en kamera i nacken överallt...
Personligen tycker jag Persbrant är en grymt bra skådis o om ni har sett honom i otvingade intervjuver så inser ni att det är en KLART trevlig kille.
o varför ska man skojja om hans rejsingambitioner? Är m trevligt att han har rätt "hobby"

Fram för positiva nyheter istället!

Håller delvis med dig. Samtidigt så är det ju så att kändisarna vore inte kändisar utan massmedia och idag är det ju en medveten risk man tar om man ger sig in i teater/film/tv/musik etc... Kolla bara på alla galna ungdomar som vill förnedra sig i "reality tv" o allt vad det heter!?
samtidigt så kan man ju undra över kvällspressens hyenors agerande och moral ibland. Men det säljer ju uppenbarligen.-..

Att de sedan ger motorsporten uppmärksamhet är ju bara att uppmuntra.
Christer har ju en respekt ingivande Mercedes samling om jag inte minns fel, och jag har haft nöjet att åka med honom runt ett par dagar i skandinavien. Urtrevlig kille!!!
Troligtvis är en barrunda med Micke inte att förrakta heller. Lär säkert bli en hel del minnen att dra fram dan efter. 100% respekt för hans arbete. Han är en av Sveriges bästa skådisar genom tiderna, alla kategorier.

DET ÄR MYCKET NU.......HICK......

Citera
Allmänt banåkaforum
1, 2   >>
4783 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande