| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR2002Serien - Senaste nytt!
|
1764 besök totalt |
|
030407 Resultat från söndagens race + Hemsidan uppdaterad Segrare i helgens race på Le Mans blev SpeedyGT
SpeedyGT vann både racet och satte den bästa kvaltiden. Det betyder att han placerade sig i topp i serien, tätt följd av fuZe. I teamserien ligger just nu "No Limit Racing" på förstaplats. Förutom en del takrullningar verkar första racet för säsongen ha flytit på helt ok! Fortsätter vi såhär kommer vi få en mycket trevlig fortsatt säsong till mötes! Tyckte ni långloppet var för långt? Vill ni kanske köra 40% istället för 45% som det är nu? Diskutera i "diskusioner om gtr2002 säsong 2" tråden! |
|
030410 Dags för anmälan till Misano + ny förare
Det börjar bli dags att anmäla sig till racet på Misano! Gå in på hemsidan och gör tummen upp
På söndag kommer jag förhoppningsvis vara på gelleråsen (om det inte regnar och om jag inte stupar på lördagsnatten) - så då kommer Micael sköta serverutdelningen Vi har fått en ny förare i serien - Emp2k! Han kör Porsche 996 GT3 och är därmed den första föraren som kör i N-GTklassen. |
|
Ändring i race schemat
Vi har valt att göra om race schemat för denna säsong. Detta innebär att vi endast kommer köra 11 rejs. Detta för att denna säsong skall vara slut innan semesterperiden börjar. Vi har även ändrat lite bland banorna som denna säsong innefattar. Var annan helg lång resp. kort lopp ligger kvar. Vi kommer nu att köra en "världsturne". Efter tre inledande lopp i Europa så kommer vi köra två lopp i Nordamerika, därefter ett i Sydamerika, över till Asien/oceanien för två lopp för att slutligen komma tillbaks till Europa för att köra de sista rejsen på säsongen. Säsongsfinalen kommer gå på Spa i form av ett lång lopp. Rejs schema: LeMans L Misano K Brands Hatch L Laguna Seca K Road Atlanta L Interlagos K Malaysia L Phillip Island K Monza L Zandvoort K Spa L *Nyrburgrings nordslinga, om den blir släppt, kommer läggas till som en tolfte deltävling efter Spa. Den kommer gå som långlopp. Detta gör serien tre månader lång, vilket känns mer lagom. /MVH Micke och Jim _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
|
030417 Två nya förare
Vi vill passa på att hälsa m00ndancer (Ferrari 360 N-GT) och viking (Ferrari 550) välkommen till serien! Glöm inte att gå in och anmäla er till racet på Brands Hatch på söndag.
|
|
030422 Ny bil
Vi har beslutat att Pagani Zondan skall få vara med och tampas i serien. Den är verkligen välgjord och kan ytterligare öka på bredden i spelet. Så nu återstår bara att se om någon vill köra den
//Micke o Jim _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
|
030422 Zondan
Niklas och HOOPoo har bestämt sig för att köra Zondan! Till på söndagens race måste då alla ladda ner och installera bilen. Bilen finns att hämta på: http://www.sbdt.co.uk/forums/index.php?act=ST&f=51&t=14654 /Micael och Jimbolainen |
|
030426
Det är dags att anmäla sig till morgondagens rejs på Laguna Seca. Surfa in på hemsidan och gör tummen upp alla som vill vara med. //Micke _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
|
NYA REGLER
030428 Nya regler till serien. Dessa regler har tillkommit för att få bort "cut track" fuskandet som tyvärr lever och andas i serien. De nya reglerna ser ut så här: - Racebilen skall framföras på banana, dvs asfalten och inte gräset. - Man får nyttja curbsen. - Hjulen skall inte vara på fel sida om curbsen, dvs på gräsmattan el dyl. - om man bromsar på sig, kommer in fel etc så är det ok. Tjänar man en placering pga av detta så släpper man förbi den "omkörda" personen. - Straff för fusk är en postum svartflagg. Man blir utan poäng från rejset. Självklart så är man välkommen att ställa upp i nästa tävling. - Tycker man någon "fuskar" så anmäler man det till tävlingslednigen. Vi tittar på repriserna och delar ut straff om det behövs. Vi hoppas nu självklart att slippa ge svartflagg. Men det kommer inte att tvekas om det behövs. Visst är det trist att dra gränsen så hårt, men det är enda sättet att göra det så att diskussioner inte kan uppstå. Det torde med dessa regler vara väldigt klart vad som är "övertramp" eller inte. MVH Micael och Jim _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
|
Bara tre rejs kvar
Hej alla! Nu börjar vi närma oss slutet på säsong 2. Endast tre tävlingar är kvar om man räknar med dagens rejs på Monza. Vad händer sedan? Vi kommer göra ett uppehåll under sommaren. Sedan i höst kommer vi att undersöka om det finns intresse för ytterligare säsonger. Vilka bilar, banor mm vi kommer köra få vi se då. Vi kommer med lite tur att ha en hel del att välja på. N-GT, GTR bilar, 360 Challenge, Alfa, Mini Cooper, F177, WSC mfl... Banor släpps det nya hela tiden, för hoppningsvis kommer det att finnas någon Svensk bana att nöta på till dess, då är den sjävskriven i serien. Andra intressanta banor som är på gång är ju Bathurst, Fuji speedway, Ringen, Gamla Spa osv... Det borde kunna bli fler roliga rejs i framtiden. /MVH Micael och Jim _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
|
Jag tänkte bara be om ursäkt för att uppdateringarna av tabellerna har halkat efter så pass mycket... jag sitter med halsfluss och feber - så fort jag känner mig fit for fight igen kommer jag uppdatera hemsidan. Tyvärr kan inte Micael sköta uppdateringarna pga att jag inte knappat ihop nått smidigt system för uppdatering av databasen, utan man måste gå in o göra det mesta manuellt.
|
|
Nu har jag äntligen kommit ikapp med uppdateringarna på hemsidan. Så nu finns senaste serietabellen och resultaten från de två senaste racen uppe.
|
|
Nu - på dagen två veckor efter sista racet - är äntligen poängen färdigräknad för hela säsongen!
Efter 11 spännande race blev SpeedyGT (Dusan Reljanovic) slutgiltig segrare i sin Diablo med sina 177 poäng! Grattis!!
Bland teamen segrade Jamoro racing (Rocket Roger, ove M och oscar) ganska överlägset med sina 294 poäng!
Förarmästerskapets top 10: 1. SpeedyGT, Lamborghini Diablo, 177 2. Rocket Roger, Ferrari 550, 156 3. Ove M, Ferrari 550, 123 4. Oscar, Ferrari 550, 99 5. Morespeed, Lister Storm, 90 6. fuZe, Lister Storm, 84 7. ThomasT, Marcos LM600, 74 8. A.Andersson, Ferrari 550, 67 9. Blackhood, Chrysler Viper GTS-R, 52 10. HOOPoo, Pagani Zonda, 49 Teammästerskapets top 5: 1. Jamoro racing (Rocket Roger, ove M, oscar), Ferrari 550, 294 2. Team SSI (SpeedyGT, Claes Wikdahl, Jerry Arvidsson), Lamborghini Diablo, 192 3. No Limit Racing (Morespeed, fuZe), Lister Storm, 174 4. Pastabröderna (HOOPoo, NiklasM), Pagani Zonda, 82 5. Yellowbird Racing (MJohannsen, P Hylander, J.Rydell), Porsche 996 GT2, 57 För restrerande poäng, besök hemsidan. Tack till alla som vart med och kört! Micael och jag hoppas ni har haft många trevliga race under den här tiden. Jag personligen får be om ursäkt för att uppdateringen av hemsidan har fallit pladask den senaste tiden - har haft lite dåligt med tid för detta på sistone tyvärr. Vi hoppas det kommer finnas intresse att köra fler race efter sommaren! |
![]() |
Racingsimulatorer
|
1764 besök totalt |