Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7927 besök totalt |
Dom kommenterar säkert racet "LIVE" i den månen att dom får tapen, den sätts igång i studion och så kommenterar dom racet "live" medans speakerljudet spelas in i en oavbruten följd....... så gör iaf vi när vi spelar speakerljudet till SLC programmen..... |
||||
Kollade på sista två program. Roligt att titta på tyckter jag (som är intresserad av motorsport och har sådär halvbra koll på vad bankörning går ut på).
Skittråkigt, tycker mina vänner som är allmänt intresserade av bilar. Jag förstår om dom får lite sämre tittarsiffror, denna program inriktar sig mot ganska smal grupp. Gemene mannen har inte råd att köra Radical och kommer aldrig se en på gatan heller. Gemene man har dock möjlighet att se lite fräsiga sportbilar på gatan och kanske råd att köpa en beggad halvfräsig kärra. Vad jag försöker säga är att programmet är liiite för smalt för att gå hem i majoriteten av hushåll. OK, jag fattar att Sundfeldt gillar bankörning och såg detta som bra tillfälle att spela in ett TV-program men när det gäller dom 99% som inte besöker rejsa.nu kunde han lika gärna gjort ett program om offshore-racing. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Det största problemet med programmet tror jag är att det bara varar i 20 minuter.
Hade det varit lite längre hade dem kunnat prata mer om bilarna och det hade nog gjort folk som inte är så intresserade av bankörning ändå hade tyckt det var fräckt att se. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
app app kommersiell halvtimme dvs 23 min. det sa iallafall producenten till mig. än så länge har man ju bara sett mig från min bästa sida "den där dom inte visar ansiktet" ![]() _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||||
Precis som Fredrik skriver så tittar vi på racet "live" i studion. Att jag körde själv kan tyckas vara lite tokigt men vad faen, vi måste ju göra lite nytt.
Dessutom bestämde jag mig ju för att inte köra vidare efter den dyra och kraftiga smällen på Gelleråsen. Att tänka på ekonomi är ingen bra krydda i ett racingbakhuvud. Vi får hoppas att nästa säsong blir bättre ur ekonomisk synvinkel, jobbar på det nu. Kenneth känner själv att han ibland tar i lite för mycket, men jag tycker ändå att han lever i sin nyfikenhet på racing. Det här var första gången Kenneth har följt en banracingserie och efter säsongen var han nästan lite nedstämd. "Det känns om man varit på sommarläger med en massa goa människor och nu är det över..." En oväntad banracingentusiast med smak för det dramatiska var född, kul för mig när, eller om, vi förhoppnings jobbar vidare i rutan tillsammans igen. och att kalla mig programledare är väl ändå att ta i, jag kommenterar ju bara banan och racet. Vet inte vem som skriver de tablåtexterna, det känns inte så lite fel. _________________ Peter Sundfeldt |
||||
Formel 1? 400 000 tittare eller vad var det? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Jo jag instämmmer, F1 kollas av massa folk. Men F1 är så ouppnåeligt att det är kul att kolla på. Radical är ganska ouppnåeligt för dom flesta och tyvärr också avskalat from glamour. Det ser ur mer som ett gäng ICA-handlare som vill känna på hur det är att vara racerförare. Min flickvän tävlingshoppar med hästar t.ex. Och det är ungefär samma stuk. Man åker på tävlingar landet runt och det kostar pengar. Vissa har gott om pengar men är dåliga på att hoppa. Vissa är bra på att hoppa men har inte råd att åka runt eller köpa bra häst. Vissa är bra och har pengar (förutsättning för att öht. kunna komma någonstans). Men allt som allt ganska tråkigt att betrakta för dom som inte håller på med just det. Det jag känner när jag tittar på Radical & Co är att det ligger (rent ekonomiskt sett) tillräckligt nära för att det inte ska vara intressant att kolla på samt tillräckligt avlägset för att bli irriterad över att man inte har råd. Hellre ett program med tio vanliga blue-collar killar som får köpa varsin bil för 10000:- och sedan spendera 20000:- till för att göra dom rejsdugliga. Typ vanliga bilar som svenssons åker med...Volvo, SAAB, Opel. Sen får dom svetsa, skruva och kapa för egen maskin för att sedan köra ett lopp mot varandra på en svensk bana. Man ska få se bonn-meck, fultricks och intriger grupperna emellan. Jag lovar dig, alla Volvo-raggare kommer att sitta klistrade framför TV och heja på kilen med kapad 240 samtidigt som SAAB och Opel-fantaster kommer att heja på sina. Det spelar lixom ingen roll att dom inte åker runt Mantorp på 1.19, TV handlar om underhållning och sådant skulle för mig och troligtvis många andra vara betydligt med spännande än att se ett gäng företagare/skådisar snurra runt i likadana leksaksbilar. P.S. Hoppas att jag inte blir beskylld för att vara jäntelagare nu ![]() _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
I kvällens program:
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||
Man kan ställa varvstoppet manuellt med ett litet vred på styrboxen på dom tidigare bilarna. |
||||
Ah, då är jag med! =) _________________ Mvh // Niklas L |
||||
I kvällens program:
||||
Vikt/effekt för en F1:a med förare är ca 0.6 kg/hk.
Vad är det för en Radical? Drygt 2,5 kg/hk? Alltså drygt 4 ggr sämre. Ungefär samma skillnad som mellan en Radical och en slö familjebil, typ 150 hk och 1600 kg. Är det nära det? I så fall är det förhålandevis sett lika nära till en Volvo V70 av enklare snitt. ![]() "med hjälp av den 1,3 liters motor på över 200 hästar som ger en vikteffekt förhållande nära Volvo V70 2,4D så kanske det inte är så konstigt att man blir sugen på att gasa." ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
![]() Allt är väl relativt ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Jag kan förresten tänka mig att det skiljer lika mycket i varvtider också. Radical ligger kanske 50% över F1 och Volvon i sin tur närmare 50% över en Radical, ev. något mindre i båda fallen.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
ikväll:
||||
Karnske är därför de får spruta Pommac när racet är slut ![]() Kul program iaf. Är roligare att titta när man får se lite mer än själva racen. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Många som dricker, är helt oacceptabelt tycker jag! vissa som kör bakfulla också! Jag försökte berätta för domarna att åtgärder borde tas, men det brydde de sig inte om. De som dricker har iaf inte något med toppen att göra. Konstigt att de säger i programet att "de seriösa förarna laddar upp med party" > ![]() _________________ Viktor Huggare |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7927 besök totalt |