Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Krympt mocca i handsken.
823 besök totalt
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Krympt mocca i handsken.

Är väl inte riktigt OT och det är racingrelaterat så vi chansar på detta forum.

Igår skulle jag bara varmköra/ställa in torrboll i 405an men då upptäckte jag att jag hade glömt mina racinghandskar i bilen, vänsterhandsken är helt ok nu när det har fått torka men högerhandsken så har moccan i lillfingret skrynklat sig lite och på ringfingret så har det krymp eller rullat ihop sig i kanterna så moccan får bara till sista leden i fingret ungefär och det är ganska obekvämt.

Någon som råkat ut för detta och klarat situationen?
Morsan trodde på att doppa i vatten och sedan bära handsken(på handen) tills den är torr?
Jag körde till jobbet med dom idag för att se om det "sträcktes ut" men den blev inget bättre.

Mocca ska väl inte kunna krympa?

Det var en liten mörkare fläck längst upp på moccan på fingret, olja kanske även om jag tror det är smuts? skulle det påverka om det nu är olja?

Moccavård ingick inte i hemkunskapen tyvärr

Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Blöta lite, det funkar. Har ofta det fenomenet eftersom jag alltid fuktar handskarna för grepp varefter de ibland svettas in så de blir dyblöta (fräscht va? ). Har glömt dem hopknölade ibland och de har alltid återtagit formen efter befuktning.

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Nähä Fungerade inte att blöta dom igår, ska man låta dom ligga i vatten ett tag kanske? Är lite orolig att råka förstöra ännu fler fingrar bara

Citera
Allmänt banåkaforum
Krympt mocca i handsken.
823 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande