Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1393 besök totalt |
Trasiga motordelar?
Lite konstig förfrågan här: Men skulle inte lite folk kunna lägga upp lite bilder på motordelar dom haft sönder? T.ex. konstigt slitna kolvar, spräcka toppar etc... Och gärna anledningen till missödet. Nej, jag är inte skrotbils motordels fetischist om någon undrar!, det är till ett skolarbete om förbränningsmotorer ![]() |
||||
![]() Det är iaf en vevstake som är lite krokig ![]() ![]() Men kom gärna med den korekta anledningen Johan ![]() _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Hrms, väldigt liten bild. Jag ser inget utöver det vanliga! =) P.S. Jag menade vevstake där uppe ![]() |
||||
Den ska vara "plan" alltså, rak i nederkant av kolv-skirten. Här är länk till större lite suddigare bild (man ser att den är lite "kantig").
http://www.bagfors.nu/~mtfa/reports0 Här är ytterligare en bild som visar ett liknande haveri: ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
_________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
oh, tackar tackar, det skulle verkligen uppskattas! |
||||
Hur ska jag tolka det???
![]() Nåväl.. kör man hårt och inte tänker kan sånt här hända... Apextätningen hör i hop med huset tror jag.. Motorn har troligvis körts ett tag efter att apexen gett med sig. Detta har resulterat i att den dragit bort det mesta av kromet i rotorhuset. Dessa delar går ej att renovera.. ![]() ![]() ![]() //Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1393 besök totalt |