Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2171 besök totalt |
Kolla in dessa udda Enkei fälgar!
Blev bara tvungen att delge er vad jag fick syn på igår när jag var på verktygsjakt hos Återvinningen här i Motala. Dessa Enkei-fälgar stod till försäljning i ett hörn, till det trevliga priset av 500Kr! Tyvärr vet varken jag eller personalen vad det är för bultmönster. Dock är dimensionen 6 x 14". Fälgarna såg ganska hyffsade ut vad gäller skrapningar och dylikt, dock var det MÅNGA lager färg på dem, så en ordentlig blästring och omlackering skulle väl inte sitta fel. om intresse finns kan jag köpa dem, och spara tills någon intresserad hör av sig. Kan även försöka att ta reda på bultmönstret (är ju inte helt lätt på en fem-bultsfälg). Hör av er om vidare info. ![]() ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
Nä, det stämmer inte på en 5bults.. jag testade i cadden och måttet på en 100mm bultcirkel blir 103,6mm enl. mätmetoden Mer matte men stämmer bättre i teorin: http://www.peugeot-sport-club.com/me _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Nöt jag, hade ju bara slängt ut "bulthål" med godtycklig storlek ![]() Nåja, metoden på den bilden ger iaf en varierande bultcirkel beroende på hur stora bulthålen är. Om bulthålen är 10mm så stämmer det på en decimal iaf _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Billigt är det nog, men i nuläget är jag mest intresserad av att hitta en glad entusiast som letat länge efter sådana här fälgar. Jag åker iväg under dagen och köper dom, så att ingen Tjällmo-raggare (lokal-skämt) hinner sätta dom på A-traktorn... _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
ATTANS
![]() ![]() ![]() ![]() Visste att det var för bra för att vara sant... Jag är precis hemkommen efter ett nytt besök på Motala Återvinning, och vad fick jag se! Jo, för det första är det någon fingerfärdig kund som har lyckats med konststycket att välta de fyra uppställda Enkei-fälgarna, så att de nu låg utspridda på golvet ![]() ![]() ![]() När jag söker igenom den sista fälgen, som rimligvis inte borde fått några skador från fallet pga av att de redan låg på golvet, ska jag precis dra en lättnadens suck, när jag med fasa upptäcker en ordentlig skada på ytterkanten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hur som helst så får dem stå kvar så länge. Finns det någon seriöst inresserad kan den höra av sig till mig så löser jag det. Bilder på skadan (dålig kvalitet pga telefonkamera) ![]() ![]() ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
Tror knappast att dem går att köra med utan renovering. Den skadade fälgen behöver riktas/svetsas om den skall användas. _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
Jag är väl bekant med minst 1 Tjällmo-raggare..dock ingen med Epa ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2171 besök totalt |