Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 ... 9, 10, 11 >> 1 besök senaste veckan (37719 totalt) |
jorå,ni kan vara lugna.... det kommer finnas sprint även 2006....
just nu sitter jag och slutför alla banbokningar inför nästa år... Och är kommer vi ha 2 nyheter. dessutom kommer SLC vara med på bilsportmässan den 25-27 Nov, där vi kommer meddela nyheter. |
||||
SLC 2006
Det är väl bra att vi vet att det blir sprintlopp nästa år. Tycker personligen att de som skall åka skall på något sätt visa att de kommer till tävlingarna. Kan inte någon göra en lista där vi visar vårt seriösa intresse. Som jag känner det så är det mer " Gubben i Lådan" inför varje race. _________________ Lars Malmros |
||||
Det låter som en bra ide med en lista eller liknande
skulle vara bra om alla som vill köra racing i form av korta heat typ 10-15 varv ( sprint, kortlopp) kunde sammlas i samma serie så det blev många bilar på startlinjen. Team AWR |
||||
tycker jag med.... försökte ju redan förra året genom att föreslå Graff/SSK att vi slår ihop dom två GT klasserna vi båda har och delar på det genom att arrangera 3st tävlingar var..... Och det tyckte han var en bra idé sa han till mig... men det var ju bara tomt prat eftersom han bakom ryggen istället försökte locka alla att istället att åka SSK och då vart som vanligt ändå med hälften i varje serie. Så personligen tycker det vore bättre att alla åker på ett ställe så det blir en riktigt bra klass istället för som nu halvdant på alla ställen..... sen om det är hos oss på SLC eller någon annanstans , tja det får dom tävlande själva bestämma...... vi försöker göra BRA tävlingar så att folk vill åka hos oss. Så ett steg borde väl vara att ni tävlande pratar ihop er och bestämmer er för att ni vill åka tillsammans och sen kommer till oss arrangörer och frågar vad vi kan göra för er. SLC har alla möjligheter att arrangera bra tävlingar om ni blir många. ![]() |
||||
Jag tror att dom tekniska reglerna är största problemet för en gemensam serie SLC SSK specielt motor och bilens vikt |
||||
kom med förslag på tekniska regler som passar alla...... jag har inga regler för min skull........ vill ni alla ha regler som säger att bilarna måste vara rosa så blir reglerna att bilarna måste vara rosa ![]() |
||||
Hej
Ja det går att göra hur många klasser som helst. klass: 1) motorer med 2 ventiler / cyl 2) motorer med 4 ventiler / cyl 3) motorer med turbo 4) motorer utan turbo 5) mototer med förgasare 6) motorer med insprutning 7) motorer upp till 2 liter 8) motorer över 2 liter 9) Framhjulsdrift 10) Bakhjulsdrift 11) Fyrhjulsdrift Jag vet att föredetta fabriksbyggda DTM MB med volvo motor inte vill täva i samma klass som en hemmabyggd Saab med turboladdad saab originalmotor fast MB bilarna går oftast fortare än vår bil beror lite på vilken bana som körs. I SLC skulle detta bli fallet men i SSK är det en annan indeling av bilar. Jag tycker inte att man skall dela upp i fler klasser en justering av vikten som STCC har är bättre om någon blir för överlägsen. |
||||
Intressant infallsvinkel, tycker jag.
Varför inte snegla lite på Modsport-reglementet med en vikt/effekt-kvot och dela in bilarna efter detta i två eller tre klasser? I övrigt relativt fritt. Sedan kan man även låta slicks/icke slicks vara en annan skiljelinje. Sedan håller jag med Calibra om att det är trist att inte veta vilka som dyker upp till tävlingarna förrän på startlinjen. Nu vet jag att SpeedLab inte har varit något vidare föredömme i det fallet, men det vore trevligt om man kunde hitta någon form av piska/morot som kunde hjälpa upp. Rabatt om man bokar hel Sprint-säsong på en gång. Dubbelt så dyr fredagsträning om man inte anmält sig i tid. Nedflyttning 5 steg på griden jämfört med sin kvaltid. Fria bikinibrudar ( ![]() Appropå rosa bilar så kanske vi skulle testa detta... Tänk er RFSL som huvudsponsor och Jonas Gardell som Starter... Stadslopp i Stockholm under Pride-festivalen... Babsan som prisutdelare... FATTAR NI VILKEN PUBLICITET!!! Alla journalister skulle springa benen av sig! Motorsporten skulle bli GLÖDHET. Om Marc Levengood skulle gå in och snacka sig varm för racing så skulle vi garanterat få en bana mitt på Sergels torg om vi ville... Nåja, bortsett från utsvävningarna på slutet så var mitt inlägg i övrigt seriöst menat! MVH/ Michael Karpers |
||||
När det gäller föranmälningarna...... så är ju problemet (och fördelen iofs också) att dom flesta vet att det alltid går att anmäla sig på plats mot en lite högre startavgift... Och då bestämmer man sig inte förräns i sista stund, eftersom det är enklare än att vara ute några veckor i tid. Så länge som det inte är risk för att folk inte får åka så lär det förbli så när det gäller sprintracing, om inte ni tävlande själva ser till att bli en "klass" med klasstillhörighet och därigenom motiverar varandra. |
||||
Fast den fabriksbyggda MBn trivdes när den deltog på SLCs arrangemang på Knutstorp i år ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Re: ska vi vara med i sprint
Vad blir skillnaden? Jag har redan annonserat _________________ Lars Malmros |
||||
_________________ Lars Malmros |
||||
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 ... 9, 10, 11 >> 1 besök senaste veckan (37719 totalt) |