| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
FPS GTR2002
|
1007 besök totalt |
|
FPS GTR2002
Jag har lite problem med fps i GTR2002 (tror jag)
När jag kör 3D Config i 800 x 600 16 bit och bara Benchmark i kryssad på Advanced setup så får jag (bara?) 26.8 MTri / second, för jag antar att MTri är någon slags fps mätare?
Jag har nämligen uppgraderat datorn lite så jag tyckte att de borde öka lite, hade exakt samma värde med min gammla dator? Jag har nu en p4 2.4Ghz, 512 DDR ram, Geforce 3, win 98. Förut hade jag en AMD T-bird 1Ghz, 256 SDRAM, Geforce 3, win 98. Ska de vara så här? Är de några inställningar som jag har glömt i spelet som ökar på fps'n?? _________________ mvh Viktor Pousette |
||
|
Näe, det är väl hur många trianglar den klarar rita upp, jag har för övrigt 10,6 på samma test så du ska nog vara glad med vad du har. Att den inte ökar något kanske har sin förklaring i att grafikkortet redan jobbar för fullt?
|
||
|
Re: FPS GTR2002
Får 44.4 MTri/Secoind i 1024x768 32bit... )
Du kan ju prova att köra med fraps och se vilken fps du har... _________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||
Processor och minne påverkar väl inte grafiken så där vansinnigt mycket som det gjorde förr. Nu sköts väl all beräkning (i princip) av grafikkortet väl? _________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||
|
MTri/Sec = Millioner trianglar / sekund om jag kommer ihåg rätt
Har inte så jättemycket att göra med hur många FPS du får. F1 2002 är mest CPU beroende ändå. pga av AI och fysik. Du kan få snyggare grafik (Bättre texturer o dyl) med ett snabbare gfx-kort. Jag har ett exempel från förra helgens LAN. dator 1 : Duron 650 Mhz /100mhz bus 128MB minne Geforce 2MX allt nerställt i botten :-( 15-25 FPS på SPA med 6 spelare Dator 2: P4 2.4 Ghz 256MB minne Samma grafikkort allt på high i princip samma upplösning 800*600-16bit >60 fps Så Fuze, du borde kunna fördubbla FPS med samma inställningar. |
||
|
Är det inte så att grafikkortet var flaskhalsen redan i första burken? MTri/Sec är väl fillraten som i högsta grad är grafikkortsberoende, så om nu grafikkortet är flaskhalsen så ändras inte siffrorna så mycket, om jag nu inte sluddrar i nattmössan så här en fredagkväll
Sen kan man inte säga att du dubblad processorhastigheten rakt av, klockfrekvensen ja, men Athlon klarar ju fler intstruktioner per klockcykel så att det är inte helt rättvis jämförelse... |
||
![]() |
Racingsimulatorer
FPS GTR2002
|
1007 besök totalt |