Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3911 besök totalt |
Äntligen...en optimal Porsche..!!
Enligt uppgift så spöade denna bil det mesta i klass den körde......... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
japp! |
||||
skulle nog säga att det har med driftsäkerhet och pris.. tyvärr kan ingen säga emot det för billigaste hästkrafterna får man genom större cylindervolym samt att csb är lätt trimmade ![]() sen tycker jag ventilkåporna va väldigt fina.. ![]() visst porsche är porsche men porsche är dyrare än cheva/corvette.. det är oftast en pengafråga hur mycket det är värt att åka samma fabrikat osv.. ![]() _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
Är/var 350hk orginal och det lär man ju få trimma rätt ordentligt för att få till i orginal motor utan respirator.
En massa extra hästar är lätt att få också. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||
Jag har inget emot att folk sätter V8-motorer i Porsche även om jag inte skulle göra det. Jag är väldigt tveksamt till att det är ekonomiskt värt besväret men det är upp till var och en att bestämma. Att få 400 hästar ur en original 2,5 liters 951 handlar om att köpa turbo, MAF, spridare och chips. Alltså prylar som man sätter på utan att ens öppna motorn och detta vid ett ganska moderat laddtryck. _________________ Anders Hansson |
||||
man vet ju aldrig bakgrundshistorien till sånt här så det är väl inte lönt att spekulera i varför det sitter vettemotor i den. Ägaren kan totalrasat originalmotorn, fått den stulen, köpt ett racebygge utan drivlina osv. Han kan ha fått drivlinan av sin granne, haft den liggandes i garaget, kommit över den för 300 dollar på ebay eller fått den skänkt av Gud, vad vet jag...
![]() Det är väl bara att konstatera att det ser j-t ballt ut och att bygget är fränt! ![]() ![]() |
||||
WORD! _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||
Åhå.. en Porschev 948?
![]() Håller nog med om att man aldrig kan veta varför eller hur det kommer sig att man monterade en 8a i... Säkert bra och billigt sätt att piffa upp den lite. Sen så kan man ju alltid chippa och turbokonvertera en 8a oxå ![]() Men visst är det en bastard... ![]() ![]() Undrar hur viktfördelningen på motorn är... alltså vinkeln på cylindrarna. 928an har ju nära på en boxter 8a för att få ner vikten mot backen.. _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||||
[halv-OT]
Själv är jag fortfarande nyfiken på att veta mer om den 944 som kördes i SLC med en boxer6a monterad fram under huven... ![]() [/halvt-OT] /M _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Hysteriskt HPD-bygge där cylindrarna nu satt där styrningen var placerad från fabrik. Många stag blev det... Den dag teamet hittar en drivlina som håller för allt vrid turbon matar fram kommer det att gå fort. (ett par kompisar körde den i förra årets final, de garvar fortfarande över minnet att få åka om GT3:or som vid ett möte på rakan) _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
yeah... word, bitch! ![]() ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3911 besök totalt |