Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1871 besök totalt |
Ge bort banåka i present?
Farsan fyller snart 50år och vill bjuda han på något kul, har funderat på bla. fallskärmshopp men även om det finns något kul på bana. Alltså vet någon något om nåt team eller nåt, som erbjuder något? ALLT är av intresse, både att åka med eller att han själv får testa några varv. Kostad runt ett par tusen. Att vara med på nån test/bandag och åka med några varv i en porsche/viper eller annat något lite utöver det vanliga vore perfekt. _________________ Fredrick Westlund, Avesta |
||
Räserförare för en dag på Gelleråsen kanske (4995:- iofs)
http://www.bohlinracing.nu/ |
||
Varför inte ett medlemskap i Motorklubben?
På våra banåkaevent får han dels lära sig att köra sin egen bil runt en racerbana, dels får han möjlighet att åka med och bli coachad av någon av våra högt profilerade gästinstruktörer. Denne/denna brukar för dagen vara utrustad med en potent banåkabil, t ex Porsche, ev. av racekaliber. I somras hade vi Richard Göransson, Tommy Kristoffersson och Thed Björk som gäster vid olika tillfällen. Gå in och kolla på www.motorklubben.se så får du mer inblick i vad vi håller på med. ![]() _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||
Ulli
Ska kolla igenom sidan imorgon! ![]() Hade jag haft mer pengar/jobb hade jag tagit den dära banåkadagen för 5000:- direkt! Inget team med porsche/ferrari/viper eller åtminstonde nån bmw M med bankitt som vill skutsa gubben några varv för ett par tusingar?? ![]() Även att få köra några varv i nån BMW cup bil eller liknande, men man kanske måste ha licens då osv.. aja! Hör av er iaf. _________________ Fredrick Westlund, Avesta |
||
Ryan air är ju snorbilliga om man har lite flyt, kan varmt rekommendera en åktur i SX-bilen! Anders _________________ Anders Hansson |
||
Hur långt är det till ringen ifrån avesta, eller vi kan säga stockhom för enkelhetens skull? Funderar på ett varv eller två i deras m3a + en natt på hotell åt han och morsan så får dom åka motorcykel ner och själva ta in på nåt mera hotell nån natt.. lär ju bli lite segt att köra ner ena dan och hem andra dagen. Eller så får dom som sagt ta flyget..
_________________ Fredrick Westlund, Avesta |
||
Farsan och morsan kommer fran Avesta och jag kan saga att de nog mycket hellre flyger ner an kor bil.
![]() Jag och farsan flog till Charleroi i Belgien med Ryanair for snart tva ar sedan och hyrde bil och korde till Ringen. Smidigast och narmast (med Ryanair) ar nog dock att flyga till Frankfurt och fixa hyrbil eller ordna transfer darifran. Det ar nog lite hektiskt att flyga ner ena dagen och aka hem andra tror jag. Forsok fixa iaf ett par hotell/bed&breakfast-natter at dem. Vi bodde hos en trevlig tant i grannbyn Mullenbach for en femhundring per natt inkl stor, tysk frukost. Hyrbil rekomenderas dock starkt da det ando ar ratt stora avstand dar nere i byarna. Att ga fran banan till narmaste hotell ar val som att ga fran bruket till skogsbo eller nat. ![]() Ps. Nar jag korde Nurburg-Sthlm i somras akte jag darifran vid 21-tiden och kom till Sthlm kl 15 dagen efter. Rakna in ett sovstopp pa en timme och ett par felkorningar. ![]() Edit: Sag att det gallde mc. Det gar sakert att hyra mc i Frankfurt. Kan tanka mig att det ar riktigt nice att aka runt i eifelbergen med mc! _________________ Victor Frykholm |
||
V. Frykholm
okej =) Har bestämmt mig nu och det blir två varv i M3an om det går bra, ska ringa dom på måndag och kolla! Sen får han och morsan en natt på hotell där någon stans, och resten får dom lösa själva ![]() Mmm, misstänkte att det kunde bli lite drygt att köra men pratade med morsan idag om det, antingen flyger dom ner eller så åker dom motorcykel och blir borta i några dagar.. Alltså kör ner dit och är där i en vecka eller lite mindre. Känner några som kört ner tidigare på mc också, som har varit i tyskland i några dagar och tjeckien ett par dagar osv.. Blir säkert nice hur än dom väljer att göra ![]() Har du jobbat på bruket eller? Vh _________________ Fredrick Westlund, Avesta |
||
Ingen som har stenkoll på detta? Det verkar ju asgrymt! _________________ Michael Öberg |
||
Lindström motorsport har något också. Kanske inte är intressant längre för din del, men någon annan kan ha nytta av det?
http://www.lindstrom-motorsport.com/ _________________ Mattias Nordenström |
||
Hehe. Nej. Har inte jobbat där. Jobbade dock på Lidl ett par månader innan jag fick en bättre tjänst hemma i Sthlm. Men jag vet ju av ett par polare där att de enda jobben som finns är i äldrevården och på bruket. Det låter så på dem iaf. Men å andra sidan är det väl jävligt bra betalt om man kör skift på bruket. _________________ Victor Frykholm |
||
Öberg blyfot: Jo visst, jag hittade länken nu
![]() http://www.motorevents.com/SportsCar MVH Erik _________________ Erik Börnstedt |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1871 besök totalt |