Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
HJÄLP! - Skor o handskar...vad skall jag köpa?
1, 2   >>
3896 besök totalt
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare

En av vinterns investeringar inför nästa års kommande banträffar är skor och handskar.
Problemet är att jag håller på att bli helt knäpp på vad jag skall köpa..
Hilfe bitte!

Jag bor i nö Skåne vilket begränsar utbudet då jag självklart vill prova före köp.

Finns en del att välja på, men av någon outgrundlig anledning så har jag fastnat för Porsches professional racing boots och racing gloves...visst är det konstigt.. ;-)

[img]http://www.porscheshop.se/porsche/img.aspx?src=porsche/images/WRK00053602.jpg[/img] [img]http://www.porscheshop.se/porsche/img.aspx?src=porsche/images/WRK00040802.jpg[/img]

Jan o Lisa Motorsport i Klågerup säljer Sparco.
Inte ett helt tokigt val kanske?
Funderade lite på deras skor som heter Speed Way...
[img]http://www.sparco.it/catalogo/BinaryPreview.aspx?objType=objColoriDisponibili.Immagine&coloreID=40&prodottOID=46[/img]
och handskar Club
[img]http://www.sparco.it/catalogo/BinaryPreview.aspx?objType=objColoriDisponibili.Immagine&coloreID=40&prodottOID=58[/img]

Någon som kan hjälpa mig med lite erfarenheter i ämnet?
Är Sparco ett bra val?

stand21 är borträknade eftersom att jag vad jag vet inte har någon försäljning av dom inom rimligt avstånd.

Ps
Kan någon förklara varför bilderna inte visas som dom skall?
Ds

NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
TobbeC
Stockholm
Här sen Jun 2005

Re: HJÄLP! - Skor o handskar...vad skall jag köpa?

mcburn4ever skrev:
Någon som kan hjälpa mig med lite erfarenheter i ämnet?
Är Sparco ett bra val?

Mina spracoskor är utan tvekan de bästa jag någonsin kört bil i.

De är även de skönaste skorna jag någonsin ägt alla kategorier. Jag blev mycket positivt överaskad själv av dem.

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Ingen?

Det var väldans tunnsått...
Ingen med mer erfarenhet..?

Är väldigt sugen på Porscheprylarna, men jag antar att det är ett helt äventyr att lyckas få prova dom i rätt storlek..

Någon erfarenhet av Sparcos handskar?

Citera
mbn
Malmö
Här sen Aug 2004

Jan o Lisa har ju nästan allting Sparco hemma och de är trevliga att handla av. Du kan prova på plats och får säkert kaffe på köpet. Sparcos handskar är jag nöjd med i alla fall, klarar banmöten och Go kart fint.

(Själv kör jag Italienskt så Sparco blir liksom rätt då )

Ekerö
Här sen Jun 2004

nordöstra skåne blir inte det nära Hässleholm och GA isåfall? Dom har väl butiksförsäljning?

Malmö
Här sen Aug 2004

Tord skrev:
nordöstra skåne blir inte det nära Hässleholm och GA isåfall? Dom har väl butiksförsäljning?

Säljer inte Sparco

Laholm
Här sen Nov 2002

Funktionsmässigt tror jag alla normala FIA-godkända skor och hanskar är bra att köra i. Tro inte det finns några som är mycket bättre än några andra.

om det inte tvunget måste vara något speciellt varumärke så är det ju inte svårare än att köra till din närmaste återförsäljare och köpa det mest välpassande du kan prova ut.

Jag skulle inte krångla till det så för att få ett speciell text på skorna, men det är ju jag det.

Lomma
Här sen Jan 2003

Köp Stand21 prylar så sponsrar du ju några Rejsa-räsers. Väldigt bra är deras saker också thumbs up

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Jag köpte handskar (Speed) av Jan&Lisa och de är bra och har bra grepp. Om man skall tävla/använda dem mycket kanske man skall satsa på några prisklasser högre.
Har beställt (ej hämtat) skor också. Det blev Vintage lädersko eftersom de är lättare att hålla snygga (enligt Jan&Lisa). Kanske borde köra ner och hämta dem...
Servicen hos Jan&Lisa är utmärkt! thumbs up

Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Vi letar efter ÅF i södra Sverige och i Danmark så om du kan avvakta ett tag så kommer ni kunna prova skor och handskar samt övrig utrustning från Stand 21.

Att det inte skulle vara någon skillnad rent funktionellt på de FIA-godkända produkterna är en definitionsfråga. FIA specar bara minimikrav på brandskydd, med andra ord säger det inget annat än att produkten klarar just det kravet. Det säger heller inget om hur bekvämt plagget är, hur bra det andas, passform, hur smidigt det är eller just hur bra brandskyddet är.
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003

Är det nån som har några erfarenheter av Stand 21 ? funderar på deras 015 handskar, var kan man kolla/prova ?

/Dea

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag har.

Det är en skön handske men jag vill verkligen rekommendera outside Seams, har inte provat någon handske som kommer ens i närheten. thumbs up
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003

Tja, den korta outside seams är ju inte så mkt dyrare så varför inte.
Men var provar man ??

/Dea

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Tord skrev:

Stämmer bra det! Har köpt min Peltor G6 där..
Problemet är att jag inte vill ha en "hög" sko....och GA verkar enbart sälja den typen.

Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Funktionsmässigt tror jag alla normala FIA-godkända skor och hanskar är bra att köra i. Tro inte det finns några som är mycket bättre än några andra.

om det inte tvunget måste vara något speciellt varumärke så är det ju inte svårare än att köra till din närmaste återförsäljare och köpa det mest välpassande du kan prova ut.

Jag skulle inte krångla till det så för att få ett speciell text på skorna, men det är ju jag det.

hehe Tänk om man själv tog det så enkelt..
Jag vill ha en kombination av god funktion, hög kvalitet, högt prisvärde...och självklart en läcker design..

Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
964c2 skrev:
Köp Stand21 prylar så sponsrar du ju några Rejsa-räsers. Väldigt bra är deras saker också thumbs up

/Björn

Visst! ..men var tusan kan jag prova deras prylar..?

Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Nillet skrev:
Jag köpte handskar (Speed) av Jan&Lisa och de är bra och har bra grepp. Om man skall tävla/använda dem mycket kanske man skall satsa på några prisklasser högre.
Har beställt (ej hämtat) skor också. Det blev Vintage lädersko eftersom de är lättare att hålla snygga (enligt Jan&Lisa). Kanske borde köra ner och hämta dem...
Servicen hos Jan&Lisa är utmärkt! thumbs up

Funderade lite på motsvarande i skinn.."Club"..men nu upptäckte jag precis att man bara hade dom kvar i xs & s

En fråga till alla!

Stämmer det att om man har skinnratt skall handskarna vara av skinn, och om ratten är av mocka så skall även handskarna vara det? Måste det vara samma? Vad händer om man har skinn + mocka?

Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
johann skrev:
Vi letar efter ÅF i södra Sverige och i Danmark så om du kan avvakta ett tag så kommer ni kunna prova skor och handskar samt övrig utrustning från Stand 21.

Låter bra....eller rättare sagt..på tiden!
Finns det någon tidplan för detta?

Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

mcburn4ever skrev:
Stämmer det att om man har skinnratt skall handskarna vara av skinn, och om ratten är av mocka så skall även handskarna vara det?

Det är en myt. Funkar alldeles utmärkt med skinnhandskar på mockaratt och tvärtom.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

mcburn4ever skrev:
johann skrev:

Låter bra....eller rättare sagt..på tiden!
Finns det någon tidplan för detta?

Så snart som möjligt men det måste vara rätt person/personer.

Utöver det så besöker vi på alla större race samt en del mindre race & klubbträffar.
Självklart går det att handla på öppet köp också.
Citera
Allmänt banåkaforum
1, 2   >>
3896 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande