Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3823 besök totalt |
Väldigt mycket OT här...
Åter till ämnet:
Men vad är det som gör nya carrerans chassi så mycket bättre? Båda har ju tex. McPherson framvagn... Är det så att det är mycket mer fördelaktigt att ha <60% vikt på bakhjulen? Det är ju ganska stor skillnad mellan fästet i ett par r-däck och ett par vanliga sport däck...
Jag har fått den uppfattningen att detta LEDA kit alà Jonas är betydligt mer specifikt utformat för sitt syfte(bara åka fort) än motsvarande standarkit från H&R eller Bilstein. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Det är det som är grejen att det är anpassat, inte att det är så kallade väsing prylar. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Fast det är väl betydligt bredare däck på 911:an än vad det sitter på 968:an och då är det ändå inte så stor skillnad i vikt mellan dem. 968:ans tjänstevikt är ju till och med lite högre från början men nu är ju denna lite lättad. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Det skulle vara intressant att köra en bil med Leda prylar och jämför med de turbo Cup originalprylar jag har på min bil. De har iofs gått 8000 mil men skillnaden mellan original 968CS (M030?) och nya Leda borde vara milsvidd jämfört med 951 Cup och Leda. Även om ny teknologi säkert är långt mycket bättre än 20 år gamla prylar blir det svårt att motivera en uppgradering som är så pass dyr när jag som förare redan nu behöver en massa träningstid för att matcha bilen.
![]() ![]() _________________ Anders Hansson |
||||
Pratade med Jonas (Jarlmark) om detta för några månader sedan. Det verkar iaf som om Jonas ser det som en stor fördel med 60% av vikten bak, han gillade Elisen av samma anledning (även om han påpekade att den var för mjuk i fjädringen). När man har större delen av vikten bak så gynnar detta både broms och acceleration. _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||
När jag använde ordet "värsting" så menade jag just att det var ett snabbt chassi å inte att det var ett dyrt chassi... ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3823 besök totalt |