Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW 325IX
2226 besök totalt
The
Boden
Här sen Aug 2005

Trådstartare
BMW 325IX

Vet inte om det är rätt ställe att fråga på men kommer inte på nått annat på rak arm såhär mitt i natten

Är så att jag är spekulant på en 325ix av 88 års modell som utvändigt är ruskigt fin och verkar bra i motor och transmission. Det jag undrar över är hur fördelningslådor och transmision i övrigt är på dessa gamla 4wd:are. den ska ha gått omkring 23'000 mil enligt ägaren, och som sagt ser den väldigt fin ut.

Kan man räkna med att den håller ett antal tusen mil till utan dyra reparationer eller är bmws 4wd bara skit ur hållbarhetssynpunkt?
Kör inte speciellt mycket i mil räknat kanske 1500mil per år eller så. var egentligen mest på jakt efter en 318is-325:a och helst en kombi men snubblade över den här.

Här sen Aug 2003

Det händer att drivkedjan i fördelningslådan går av, gärna i samband med besök på SBP när de försöker köra bilen i bromsprovaren. Som alla förstår är det inte direkt höjdare på en bil med permanent fyrhjulsdrift...
Citera
The
Boden
Här sen Aug 2005

Trådstartare
aha okey. men rent körmässigt om man nu inte spenderar tiden med att bränna i rödljus som volvoraggarna gör?

om SBP gör det måste det väl ffs få stå för kostnaden för reparationen?

Stockholm
Här sen Maj 2003

Hej och välkommen till forumet!

Frågor av denna karaktär diskuteras lämpligen på www.autopower.se

Hänvisning: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=331529#331529

BMW M3 E92 -10
Citera
Allmänt banåkaforum
BMW 325IX
2226 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande